היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, הגישה היום (שני) לבית משפט השלום בת"א בקשה לצו למניעת הטרדה מאיימת נגד פעיל הליכוד רמי בן יהודה, לאחר שהתובעת במשפט נתניהו, עו"ד ליאת בן ארי, התלוננה כי איים על בנה. בית המשפט הורה כי עד להחלטה אחרת ייאסר על בן יהודה ליצור קשר עם בן ארי ובני משפחתה, "בעצמו או באמצעות אחרים מטעמו, במישרין ובעקיפין, ולהטרידם בכל דרך שהיא".
הבקשה הוגשה באמצעות עו"ד ניר גנצ'רסקי, מפרקליטות מחוז ת"א, בשיתוף היחידה לאכיפה אזרחית בפרקליטות המדינה. בבקשה דורשת בהרב-מיארה מבית המשפט להורות לפעיל הליכוד להימנע מפרסום ברשתות החברתיות ובחשבון פייסבוק בשם "הימין עם בנימין", שככל הנראה מתופעל על ידו. כמו כן מבקשת היועמ"שית מבית המשפט למנוע מבן יהודה כל פרסום הנוגע לבנה של התובעת ולהסיר כל פרסום כאמור, ובנוסף להורות לו להתרחק מבן ארי ומבני משפחתה.
5 צפייה בגלריה
 התובעת במשפט נתניהו, ליאת בן ארי
 התובעת במשפט נתניהו, ליאת בן ארי
התובעת במשפט נתניהו, ליאת בן ארי
(צילום: עמית שאבי)
5 צפייה בגלריה
גלי בהרב מיארה
גלי בהרב מיארה
"חשש אמיתי ומוחשי לפגיעה פיזית"
(צילום: מוטי קמחי)
בהרב-מיארה ציינה בבקשה כי "בשנים האחרונות הולך וגובר הצורך בהתמודדות משולבת של גורמי אכיפת החוק במדינה עם היבטיה השונים של תופעת הפגיעה בעובדי ציבור, שמטרתה הברורה היא לרפות את ידי עובדי הציבור, להלך עליהם אימים ולהרתיעם ממילוי תפקידם הציבורי".
הגשת הבקשה, לדבריה, "נועדה לצאת חוצץ נגד כל ניסיון להטיל אימה, לזרוע פחד ולמנוע מעובדי הציבור מלמלא את תפקידם נאמנה, למען הציבור ולטובתו וכמובן להגן על עובדי הציבור שלא יסבלו מהטרדות, הפחדות וכו'". הובהר כי "היועצת המשפטית לממשלה ופרקליט המדינה יפעלו במקרים המתאימים בכל האמצעי שהחוק מאפשר כדי למגר פגיעה בעובדי ציבור הפועלים לטובת הציבור".
בבקשה פורטו המקרים שבהם איים לכאורה בן יהודה על בן ארי ומשפחתה. במקרה אחד, כך לפי הבקשה, פרסם בן יהודה בעמוד הפייסבוק "הימין עם בנימין" סרטון הנוגע לתובעת במשפט נתניהו ומשפתחה, בו הוא "מתבטא באופן אלים, בוטה, בעל טון מאיים, תוך שהוא מפנה את הדברים ישירות לבן ארי ולבנה". לדברי היועמ"שית, את הכול עשה פעיל הליכוד "במטרה להטריד את מנוחתם של בן ארי ובנה, להלך עליהם אימים ולפגוע בשלוות נפשם".
5 צפייה בגלריה
פעיל ליכוד תקף מפגין במהלך הפגנה של הדגלים השחורים
פעיל ליכוד תקף מפגין במהלך הפגנה של הדגלים השחורים
רמי בן יהודה תועד מכה מפגין נגד נתניהו
5 צפייה בגלריה
דיון על צו הרחקה לרמי בן יהודה פעיל הליכוד שהטריד את מריה אלקין
דיון על צו הרחקה לרמי בן יהודה פעיל הליכוד שהטריד את מריה אלקין
הטריד גם את מריה אלקין
(צילום: יואב דודקביץ')
5 צפייה בגלריה
אביו של אביר קארה מאיים לירות במפגין מחוץ לביתו
אביו של אביר קארה מאיים לירות במפגין מחוץ לביתו
וגם את אביו של אביר קארה
(צילום: רמי בן יהודה, יריב כץ)
לבית המשפט נאמר, כי בן יהודה מרבה לתקוף מילולית, וכן כי בעבר הוגשו נגדו תלונות ואף נמצא בעבר הצדקה להוציא נגדו צו למניעת הטרדה מאיימת (בעניין רעיית ח"כ זאב אלקין), ובנסיבות העניין קיים "חשש אמיתי ומוחשי לפגיעה פיזית". הבקשה הוגשה ימים אחדים לאחר שהוצא צו למניעת הטרדה מאיימת נגד אורלי לב, פעילת ליכוד אחרת שהתבטאה נגד בן ארי.
במסגרת הצו שניתן, נאסר על לב לפרסם בעצמה או דרך אחרים כל דבר הנוגע לבנה של בן ארי, או על-ידי רמיזה או קשר כלשהו לחשוד האלמוני שתקף אותה לכאורה, שטענה בתחילה שהוא בנה של בן ארי. בן יהודה, שגם נגדו התלוננה בן ארי, שהה בדיון בעניינה של לב בהפגנה מתחת לבית המשפט.
השופט יריב עמית אמר עם פרסום ההחלטה בשבוע שעבר כי "חופש הביטוי הוא בלב החברה הדמוקרטית, אולם חופש המחאה אינו מוחלט ומאוזן עם זכויות אחרות. איש ציבור נדרש לקחת בחשבון שהוא חשוף לביקורת ציבורית שהיא לא תמיד נעימה, אלא שגם לביקורת כזאת אסור להגיע למצב שהכול בה קשר ומותר".
לדבריו, "גברת לב חזרה להפנות חיצים לבנה של עו"ד בן ארי. אין מדובר בפרסום חד-פעמי או במקרה שעומד בפני עצמו. היא חזרה לסורה אחרי שנתיים וחצי. יש לוודא כי מימוש זכות המחאה של הגברת לב לא ייעשה תוך פגיעה בילדיה של בן ארי".
בן ארי עצמה עלתה להעיד ואמרה: "אני עובדת ציבור, לא נבחרת ציבור. אני סופגת הרבה אש ברשתות, אבל אנחנו כאן כי נחצה קו אדום - לגעת בבני משפחה זה קו הגנה, שצריך להיות ברור שאי אפשר לנהוג ככה". בן ארי אמרה כי אנשים חיכו לבנה מחוץ לבית, והם היו צריכים להבריח אותו. "אין סיבה בעולם שבני החייל ייתן הסברים למפקדיו, ולמה אומרים שהוא מרביץ לשוטרים. לב החליטה על דעת עצמה שבני הרביץ לשוטר, ללא ראיות".