הפיצוץ שאירע אמש (שלישי) בבית החולים הבפטיסטי אל-אהלי בשכונת זיתון ברצועת עזה, לפי צה"ל, נבע משיגור כושל של הג'יהאד האיסלאמי שפגע במבנה והוביל להרג רבים. הפגיעה בבית החולים דווחה לראשונה באזור השעה 19:10 ברצועת עזה, ומשם זה החל להתגלגל - עד גינויים לישראל, גם מקנדה - מדינה מערבית - ולהאשמות של נשיא המדינה יצחק הרצוג ב"עלילת דם".

חמאס טען שבית החולים הותקף על-ידי צה"ל. בקרב הפלסטינים התפרסמו דיווחים סותרים על מספר ההרוגים: לפי משרד הבריאות העזתי מספרם עומד על 500, גורמים אחרים ברצועה דיווחו על 200 הרוגים. בישראל עברו שעות עד פרסום המסקנות הראשוניות לפיהן מדובר בשיגור כושל של הג'יהאד האיסלאמי - וחמש שעות וחצי אחרי הפיצוץ בבית החולים, הודיע צה"ל שלאחר הצלבות ותחקיר מקיף עלה כי לא תקף.
כך נראה ערב חילופי ההאשמות - שהביא להכרזה של חיזבאללה על "יום זעם", להתפרעויות ולגינויים:
18:59: רקטות משוגרות מעזה לעבר השפלה וגוש דן - חמאס והג'יהאד האיסלאמי לוקחים אחריות.
19:10: כלי תקשורת בעזה מתחילים לדווח על "תקיפת בית החולים" ועל "מספר גדול של פצועים".
4 צפייה בגלריה
פגיעות והרוגים בבית חולים ברצועת עזה
פגיעות והרוגים בבית חולים ברצועת עזה
בית החולים בעזה, אחרי הפיצוץ. מספר ההרוגים שם לא ברור
20:29: משרד הבריאות בעזה טוען ש-500 בני אדם נהרגו - נתון שגם בשעה אינו מבוסס בוודאות. בישראל עדיין לא מגיבים.
20:35: דובר צה"ל מבטיח "ללמוד את הפרטים ולתת את האמת לציבור". "יש דיווחים כוזבים ויש שיגורים כושלים", אמר תת-אלוף דניאל הגרי. בחמאס קראו "לנקום את הטבח", כלשון ארגון הטרור.
20:53: ברשות הפלסטינית מאשימים את ישראל ב"רצח עם" אחרי ההאשמות בתקיפת בית החולים: בכיר הרשות חוסיין א-שייח טען כי מדובר ב"טבח", וקרא לקהילה הבינלאומית "להתערב מיד כדי לעצור את זה".
21:30: גינויים לישראל, שעדיין לא התייחסה רשמית: משרד החוץ המצרי מאשים ב"הפצצה מכוונת" על בית החולים, ירדן, טורקיה, קטאר וגם קנדה המזוהה עם המערב - יצאו נגד "התוקפנות הישראלית". נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר ש"דבר לא יכול להצדיק פגיעה באזרחים", וקרא "לשפוך אור" על מה שאירע בבית החולים.
4 צפייה בגלריה
אבו מאזן
אבו מאזן
אבו מאזן. עזב את ירדן, ותקף את ישראל
(צילום: Brendan McDermid, רויטרס )
22:20: מהומות מול שגרירויות ישראל בירדן.
22:35: אבו מאזן מודיע שלא ישתתף בפסגה המתוכננת עם הנשיא ביידן בירדן. לשכתו טענה ל"טבח שביצעה ממשלת הכיבוש הישראלית, בו נהרגו מאות אזרחים תמימים".
22:36: צה"ל מפרסם התייחסות רשמית, לראשונה - ומודיע כי "מניתוח המערכות המבצעיות עולה שמטח רקטי של האויב עבר בסביבת בית החולים בשעת הפגיעה בו - ועל פי מידע מודיעיני ממספר מקורות, ארגון הג'יהאד האיסלאמי אחראי לירי הכושל שפגע בבית החולים".
23:03: סעודיה מצטרפת לגינויים, ומאשימה ב"פשע מתועב במתקפה על בית החולים".
4 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
נתניהו. "המחבלים הברברים תקפו את בית החולים"
(צילום: AP Photo/Maya Alleruzzo, Pool)
23:10: נתניהו מכחיש נחרצות את מעורבות צה"ל, מפרסם את הודעת הצבא באנגלית בחשבון ה-X (טוויטר לשעבר) שלו, וקובע: "המחבלים הברברים הם אלה שתקפו - ולא צה"ל". לדבריו, "מי שרצח באכזריות את ילדינו - רוצח גם את ילדיו".
23:15: תיעוד של מה שנראה כמו השיגור הכושל מתפוצץ באזור בית החולים מתחיל להתפרסם. מדובר בתיעוד שהעבירה בשידור ישיר רשת אל-ג'זירה הקטארית - והתפרסם בשעות הלילה גם על ידי צה"ל.
23:39: חיזבאללה מכריז על "יום זעם" נגד ישראל, בזמן ביקורו של ביידן. אחר כך הודיעו גם איראן, לבנון וירדן על ימי אבל.
23:43: אחרי שעות שבהן מתפרסמות הטענות של חמאס בתקשורת העולמית, לפיהן צה"ל תקף את בית החולים, נשיא המדינה יצחק הרצוג מאשים ב"עלילת דם": "השקרים של חמאס והג'יהאד נבלעו. התקשורת הזרה משדרת עלילת דם ברחבי הגלובוס. מעולם הבחירה לא הייתה ברורה יותר - ישראל עומדת מול אויב העשוי מרוע טהור".

4 צפייה בגלריה
צילום מתוך מערכת המכ"ם של צה"ל - שיגור כושל של הרקטה שפגעה בבית החולים
צילום מתוך מערכת המכ"ם של צה"ל - שיגור כושל של הרקטה שפגעה בבית החולים
(צילום: דובר צה"ל)
00:26: ירדן מודיעה על ביטול הפסגה שתכנן המלך עבדאללה לקיים עם נשיא ארה"ב ביידן, נשיא מצרים א-סיסי ואבו מאזן - שהכריז לפני כן שלא יגיע. "אין טעם לדבר עכשיו על שום דבר מלבד עצירת המלחמה", אמר שר החוץ הירדני איימן א-ספדי. הנשיא ביידן ביטל לאחר מכן את הגעתו לירדן, רגע לפני המראתו לישראל. הוא ביקש לשלוח תנחומים לחפים מפשע שנהרגו בפיצוץ, ואיחל החלמה לפצועים.
00:32: חמש שעות וחצי אחרי הפיצוץ בבית החולים, צה"ל מודיע רשמית: לא תקפנו שם. "מתחקיר מקיף והצלבת כלל המערכות המבצעיות והמודיעיניות, עולה בבירור כי צה"ל לא תקף את בית החולים בעזה. הוא נפגע כתוצאה משיגור כושל של ארגון הטרור הג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני", אמר דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי. לדבריו, מתחילת המלחמה כ-450 רקטות שוגרו על ידי ארגוני הטרור - ונפלו בשטח הרצועה.
הגרי ציין בהמשך כי בידי צה"ל הקלטות של שיחות של פעילים בעזה שבהן נאמר כי "זה אירוע של הג'יהאד האיסלאמי". לדבריו, צה"ל צפוי לפרסם את ההקלטות ותיעוד מכטב"מ שבו נראה כי טיל פגע בבית החולים.