הגיעו לאסוף חבילה - וגילו שהעמדה נפרצה וכוללת מסר אנטי-ישראלי. זה קרה אתמול בהרצליה וגם היום (יום ג') בצהריים בגבעתיים. לקוחות שהגיעו למרכזי E-post על מנת לקחת חבילות גילו עמדות פרוצות כשעל המסך הופיע באנגלית המסר האנטי-ישראלי: You have been hacked, down with Israel, לצד מגן דוד מאויר שנראה טובע במים.
חגי, שהגיע היום לנקודת איסוף החבילות בגבעתיים, סיפר כי לא ניתן היה להקיש את הקוד שמאפשר קבלת חבילה, וחלק מהתאים היו פתוחים. מקרה זהה אירע אמש לקרן סמבורסקי מהרצליה בנקודת האיסוף בהרצליה פיתוח.
1 צפייה בגלריה
האקרים פרצו לנקודת איסוף החבילות של E-POST בגבעתיים
האקרים פרצו לנקודת איסוף החבילות של E-POST בגבעתיים
הכתובת שהופיעה על המסך במרכז איסוף החבילות של E-POST בגבעתיים
(צילום: חגי דקל )
סמבורסקי הגיעה יחד עם אביה לאסוף חבילה בתאי החלוקה ברחוב מדינת היהודים בעיר, אבל במהרה הם הופתעו לגלות שמישהו השתלט מרחוק על תאי החלוקה.
"ניגשנו למסך שבמקום והתחלנו להקיש את הפרטים והקוד שקיבלנו. לפתע הופיע על המסך כיתוב אחר וסמלים ואז הופתענו לראות שתאים החלו להיפתח מעצמם, ועשרות תאים נפתחו, גם כאלו שהיו בהם חבילות. מייד התחלנו לסגור את התאים שנפתחו, כדי שהחבילות לא יגנבו. בתא שלנו גילינו שהחבילה איננה".
"זה מטורף מה שקרה שם", הוסיפה סמבורסקי, "מטורף שמישהו מרחוק כנראה השתלט על התאים ופתח אותם מול העיניים שלנו. צריך לשמור על עצמנו ממתקפת סייבר שכזאת. אנחנו סגרנו את התאים, אבל לאנשים אחרים היו יכולים לגנוב את החבילות מהתאים, ובעליהם היו ממשיכים לחכות לחבילות".