משפחת ריאן מהכפר ברא הוכתה הלם היום (חמישי) לאחר שקיבלה את הבשורה על כך שהבת נור (טאליה) (41) נרצחה בחיפה. עישה ריאן, אמה של נור ששהתה בעברה במקלט לנשים, שיתפה כי "מאז שנודע לי אני בהלם, ולא יודעת על מה רצחו אותה. רצחו אישה טובה ומהממת".
נור התגרשה לפני שנים מאדם שמתגורר באזור המרכז. היא הביאה לעולם שבעה ילדים - אסיל (22), בקר (20), עומר (18), הדיל (16), סארה (13) והתאומים יוסף ואבראהים (8).
2 צפייה בגלריה
נור טאליה ריאן נרצחה בחיפה
נור טאליה ריאן נרצחה בחיפה
נור ואמה עישה
2 צפייה בגלריה
הזירה ברחוב ארלוזורוב, חיפה
הזירה ברחוב ארלוזורוב, חיפה
זירת הרצח בחיפה, הבוקר
(צילום: איתן גליקמן)
לדברי אמה של נור, "אני עוד לא מעכלת שבתי נרצחה. הייתי בבית קשישים ופתאום אני מקבלת מהגרוש שלה שהיא נרצחה. היא התגוררה אצלנו לאחר שהתגרשה, ואחר כך עברה לכפר קאסם כי רצתה לגדל את בניה. בהמשך היא עברה להתגורר בחיפה".
היא הוסיפה כי "רק לפני כשבוע היא התקשרה אליי ואמרה לי: 'אמא, בא לי לחבק אותך. אוהבת אותך מאוד. התגעגעתי אלייך', ולצערי היא נרצחה בדם קר. הייתי רוצה להיות לידה אבל הרוצח חטף את נשמתה".
עוד אמרה עישה כי "אני מחכה לחבק אותה כשתהיה בארון המתים. הבנים שלה במצב קשה מאוד, גם האחיות שלה. לא יודעת איך אנחנו יכולים להתאושש לאחר הרצח הנפשע. בחברה הערבית כל יום רוצחים אדם ועכשיו זה הגיע אלינו".

גם אח של נור הגיב לרצח, וציין כי "היא התגוררה במקלט נשים בחיפה בשנת 2018 ואסור היה לנו לפגוש אותה בגלל בעיות. לאחר מכן היא עברה לדירה שבה נרצחה, בעזרת גוף ממשלתי שבוחר בתים לנשים מוכות במקום מקלט".
אחרי שהופצו טענות לפיהן המשפחה מעורבת ברצח, הוא הסביר כי "אין לנו שום קשר לרצח ולא חשבנו על מעשה כזה. בעת שהמעשה קרה האחיות שמעו על רצח של אישה ערביה והתחילו לכתוב: 'מקווים שנור במצב טוב, תתקשרו אליה כי רוצים להירגע'. אז ידענו שהיא נרצחה".
בקבוצה בפייסבוק שהיוותה מרחב לנשים שנפגעו מאלימות כתבה נור בעבר כי "נראה לי שלכולנו אותו כאב, עברתי את כל סוגי האלימות. רציתי להגיד לכן שהבית שלי פתוח אם מישהי מאוימת, או שרע לה".
היום בשעות הצהריים נור נורתה למוות ברחוב ארלוזורוב בחיפה על ידי גבר שנכנס לדירה שבה שהתה. החשוד נמלט, והמשטרה מנהלת אחריו מצוד. יחד עם נור, תושבת כפר ברא במקור, היה בדירה גבר נוסף, ככל הנראה בן זוגה, שלא נפצע - ונלקח לחקירה. צוות מד"א שהגיע לזירה קבע את מותה במקום. מחקירה ראשונית של המשטרה עלה כי מדובר היה בניסיון חיסול שהסתבך, וייתכן שהגבר שהיה עם ריאן היה היעד לרצח.