היא הובאה בתחילת המלחמה כדי להרתיע את חיזבאללה - ובקרוב היא תשוב לבסיסה, אף שסיום המלחמה לא נראה באופק: נושאת המטוסים האמריקנית פורד והספינות המלוות אותה יעזבו את מזרח הים התיכון בימים הקרובים, בדרך חזרה לארצות הברית. כך אמרו שני גורמים אמריקניים לרשת ABC.
2 צפייה בגלריה
נושאת המטוסים ג'רלד פורד
נושאת המטוסים ג'רלד פורד
נושאת המטוסים פורד
(צילום: AFP PHOTO / US Department of Defense/US Navy/Mass Communication Specialist 2nd Class Jacob Mattingly")
נושאת המטוסים פורד היא החדשה והגדולה ביותר מבין נושאות המטוסים האמריקניות, והייתה לקראת סיום הצבתה המבצעית הראשונה כשנשלחה לים התיכון ביום שלאחר מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר, ביחד עם חמש ספינות הקרב שלצדה.
בכיר אמריקני ציין כי שובה של נושאת המטוסים לבסיסה בנורפולק, וירג'יניה, תואם ללוחם הזמנים וגם לאחר עזיבתה, לארצות הברית יהיו עדיין יכולות צבאיות רבות באזור וגמישות, כולל משחתות וספינות טילים שמוצבות בים התיכון ובים האדום. במפרץ הפרסי שוהה כעת נושאת המטוסים אייזנהאואר, שהובאה לשם כדי להרתיע את איראן.
בינתיים, בכתבה נרחבת ב"ניו יורק טיימס" על יחסי ארצות הברית מפתיחת המלחמה, נכתב כי השיחות האחרונות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא ארצות הברית היו מתוחות יותר. ביידן שוחח עם נתניהו 14 פעמים, ולפי הכתבה, בשיחות האחרונות אמר ביידן במילים אחרות: "תראה, אתה חייב לעשות יותר ולקחת את זה יותר ברצינות".
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ג'ו ביידן
בנימין נתניהו ג'ו ביידן
נתניהו וביידן. 14 שיחות מתחילת המלחמה
(צילום: יונתן זינדל/פלאש90, רויטרס)
בצוותו של ביידן הדיון המרכזי היה באיזו שפה להשתמש ועד כמה ללחוץ על ישראל, אבל איש לא לחץ לשינוי מדיניות דרמטי כמו השעיית מכירת כלי הנשק לישראל - גם בכלל שאיש לא סבור שביידן מתכוון לעשות זאת.
ב"טיימס" נכתב כי המסרים של הממשל נוגעים לארבעה דברים: לישראל יש זכות להגנה עצמית, יש להסיר את איום חמאס, יש להגדיל את הסיוע ההומניטרי ולהקטין את מספר האבדות בקרב האזרחים בעזה. בזמן שבכירים אמריקנים הדגישו את הנקודות האחרונות, ביידן - בנאומיו הפומביים לפחות - דיבר על הראשונות.
לפי העיתון, "יש רמזים שנתניהו יסכים לקבל בסופו של דבר תפקיד לרשות הפלסטינית בעזה, אחרי שתעבור רפורמה. הוא מבין שצריך להיות סוג של ממשל פלסטיני, אם הוא רוצה שמדינות המפרץ הערביות יממנו את שיקום הרצועה".