בית המשפט המחוזי בלוד גזר היום (חמישי) 13 שנות מאסר על קארו גבורגיאן (35) בגין ניסיון הרצח של עדיאל תורתי בפתח תקווה בשנת 2019. יחד עם גבורגיאן, נגזרו גם שש שנות מאסר על צעיר שהיה בן פחות מ-18 בעת ביצוע העבירה, ועל כן נאסר פרסום שמו. השניים הודו בכתב האישום, והורשעו בהסדר טיעון עם הפרקליטות.
2 צפייה בגלריה
עדיאל תורתי
עדיאל תורתי
עדיאל תורתי
(צילום: דוברות המשטרה)
תורתי, שהיה בן 20 בעת האירוע, מצא את מותו. עם זאת, מאחר שבנתיחת הגופה אותרו בדמו אלכוהול ורמות קטלניות של קוקאין, חוות הדעת של המכון הפתולוגי קבעה שלא ניתן היה לקבוע בוודאות את סיבת המוות - המכות והדקירות או צריכת הסם - ולכן עקב הספק לא ניתן היה להאשימם בעבירת רצח, ובסופו של דבר הם הודו בניסיון רצח. הסדר הטיעון עם השניים פורסם לראשונה ב-ynet.
לפי כתב האישום שהוגש נגד השניים, הם שהו יחד עם תורתי ועם נאשם נוסף, אלירן אסקיאס, ביחידת דיור בפתח תקווה, שם צרכו יחד אלכוהול וקוקאין. בשלב מסוים, חשד קארו גבורגיאן כי תורתי "הלשין" על מיקומה של יחידת הדיור שאותה רצה להסתיר בעקבות פעילותו הפלילית, ועל כן החליטו השלושה להרוג אותו.
גבורגיאן, כך תואר בכתב האישום, הכה את תורתי במכות אגרוף בפניו ודקר אותו בפלג גופו העליון באמצעות סכין יפנית. בהמשך גרר את תורתי בין חדרי יחידת הדיור בעודו מדמם ודקר אותו שוב, כל זאת תוך שתורתי מתנגד בשארית כוחותיו, ומתחנן על חייו. באותה עת לקח חלק במעשים גם אסקיאס שהכה ודקר את תורתי ולאחר מכן חנק אותו. באותה העת נכח במקום גם הקטין, וגם הוא הכה את תורתי.
לאחר שסברו כי הביאו למותו של עדיאל, נכתב בכתב האישום, השלושה הותירו אותו שכוב על הרצפה, עזבו את המקום והחלו בפעולות להשמדת ראיות והעלמתו של המנוח במטרה להימלט מעונש. במהלך שעות הערב והלילה למחרת חזרו הנאשמים עם שניים נוספים ליחידת הדיור כדי לנקות את המקום ולאסוף את הראיות המפלילות. בנוסף, הצטיידו באת חפירה על מנת לחפור קבר למנוח ולהעלימו.
2 צפייה בגלריה
משטרת ישראל פענחה את הרצח של עדיאל תורתי בפתח תקווה
משטרת ישראל פענחה את הרצח של עדיאל תורתי בפתח תקווה
פח האשפה, כשגופתו של תורתי בפנים. כיסו בחול ובענפים
(צילום: דוברות המשטרה )
הם חפרו יחד קבר באדמת חורשה סמוכה ליחידת הדיור בעומק חצי מטר, הוציאו את פח האשפה כשהמנוח בתוכו - והובילו אותו לחורשה. אחר כך הם השליכו את המנוח לתוך הקבר, דחסו את גופתו לתוכו וכיסו אותו בחול ובענפים שהיו במקום על מנת שלא יהיה ניתן לאתרו. על היעדרותו של תורתי התקבל דיווח במשטרה, ולמחרת איתרה המשטרה את גופתו בשטח פתוח בין פתח תקווה לכפר סירקין. כמה מהחשודים נמלטו לרוסיה - אך הוסגרו בחזרה.
עו"ד אייל אוחיוןעו"ד אייל אוחיון
אף שתורתי מת וספג מעשי אלימות קשים, בנתיחת גופתו, כאמור, נמצאו אלכוהול ורמות קטלניות של קוקאין. ממצאי הנתיחה לא העידו באופן מפורש שמותו של תורתי נגרם כתוצאה בלעדית ממעשי הנאשמים – הדקירות והמכות – ולכן יוחס לנאשמים אישום של ניסיון רצח ולא רצח. במסגרת הסדר הטיעון ביקשה הפרקליטות לגזור 13 שנים על גבורגיאן ושמונה שנים על הקטין. אסיקאס נידון גם הוא בהסדר קודם ל-12 שנות מאסר. נאשם נוסף שסייע לאחר מעשה נידון לשנתיים מאסר.
סנגורו של הנאשם קארו גבורגיאן, אייל אוחיון, מסר בתגובה: "הסדר הטיעון, הגם שנשמע שהוא מקל, מגלם הבנה משפטית של הצדדים שספק רב באם ניתן היה אי פעם להגיע להבנה מה באמת התרחש באותו אירוע מצער. בשלב ההוכחות התגלו קשיים מהותיים ביותר באשר ליכולת להוכיח את כתב האישום ככתבו וכלשונו וכל המוסיף גורע".