2 צפייה בגלריה
"השרה מתעלמת מצרכים בסיסיים של נהגים"
"השרה מתעלמת מצרכים בסיסיים של נהגים"
"השרה מתעלמת מצרכים בסיסיים של נהגים"
(צילום: עידו ארז, עמית שאבי)
כ-2,000 נהגי אוטובוס שמאוגדים בהסתדרות הלאומית מאיימים לשבות ביום חמישי הקרוב החל משעה 16:00 ועד לסוף שעות השירות. מדובר בהחרפה משמעותית של השביתה, אך הנהגים צריכים לעבור עוד משוכה מרכזית - והיא לקבל אישור לשביתה מבית הדין לעבודה.
החברות שכלולות בשביתה, אם תצא לפועל, הן דן באר שבע, אפיקים, אקסטרה ותנופה. המשמעות היא שהשביתה תשפיע על כל התחבורה הציבורית בערים נתניה ובאר שבע, וחלק מהתחבורה העירונית והבין עירונית בירושלים (קווי ירושלים לבני ברק, בית שמש, נווה אילן ומודיעין עילית). באשדוד יושבתו קווים עירוניים ובינעירוניים וכך גם בערים פתח תקווה, ראש העין, יבנה, גן יבנה, בית שמש ובני ברק, קווי נתב"ג לירושלים והתחבורה הציבורית במועצה האזורית שומרון ובאריאל.

יום חמישי נחשב לאחד מהימים העמוסים בתחבורה הציבורית, בעיקר בשעות הערב, אז חיילים שיוצאים לחופשת סוף שבוע יוצאים מהבסיס לביתם. השבוע, בנוסף לכאוס התחבורתי הרגיל שמייצר היום, יתקיימו בתל אביב גם אירועי הלילה הלבן שאליהם מגיעים מבלים מכל הארץ. בכיר במאבק הנהגים אמר ל-ynet כי אין זה מקרי שאלו השעות שבהן הם בחרו לשבות. "שרת התחבורה לא מקשיבה לנו", טען. "בשבוע שעבר בית הדין ביטל השבתה גדולה ביום שני בגלל צווי מניעה. בסוף הודיעו לנו שהמגבלה היחידה שיש לנו היא להודיע 48 שעות מראש, וזה מה שנעשה היום".
לדברי אותו בכיר, "ככה זה שהשרה מתעלמת מצרכים בסיסיים של נהגים. יש פער של 20 מיליון שקל בין מה שאנחנו מבקשים למה שמשרד התחבורה רוצה לתת".
תגובות
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button