3 צפייה בגלריה
הרכב שהושבת
הרכב שהושבת
נהיגה בזמן פסילה, ללא ביטוח, תוך כדי שימוש בטלפון ללא דיבורית. רכבו של הרופא, שהושבת עם מעצרו
כירורג בבית החולים סורוקה בבאר שבע, אנואר אבו עראר (45) מהיישוב עומר, נעצר הבוקר (חמישי) כשהוא נוהג ברכבו בבאר שבע ומשתמש בטלפון הנייד. בוחני התנועה של המשטרה עצרו אותו, והוגש נגדו כתב אישום בגין נהיגה בזמן פסילה, נהיגה ברכב ללא ביטוח ושימוש בטלפון ללא דיבורית.
3 צפייה בגלריה
בית חולים סורוקה באר שבע
בית חולים סורוקה באר שבע
בית חולים סורוקה באר שבע
(צילום: shutterstock)
עו"ד ויקטוריה גרונוב, ראש מחלק בוחני תאונות דרכים מרחב נגב, אמרה כי "עם מעצרו של החשוד הנחיתי את השוטרים לאזוק אותו בהתאם לנהלים. אבו עראר פנה אליי ואמר לי 'כשאת תצטרכי להגיע לסורוקה, אפעל אתך באותם נהלים'".
רישיונו של אבו עראר נפסל בפעם הראשונה לאחר שהיה מעורב בתאונת דרכים קטלנית בכביש 80 בחודש ספטמבר אשתקד, שבה נהרג נהג רכב אחר. רישיונו נפסל אז למשך 90 יום. תיק החקירה עדיין מתנהל, וטרם הוגש כתב אישום.
בחודש דצמבר 2021 הרופא נתפס נוהג ברכבו בכביש 60, למרות פסילת הרישיון, והמשטרה הגישה נגדו כתב אישום בגין נהיגה בפסילה. הרופא, שנוהג משנת 1995, צבר אז לחובתו 40 עבירות תעבורה, ושלוחת התביעות המשטרתית ביקשה להטיל עליו עבודות שירות ופסילה של 18 חודשים לפחות.
במהלך הדיונים בתיק הסביר אבו עראר כי ניתח ילד בן 8 בבית החולים, ולאחר ששב לביתו עם נהג שהוצמד לו, חלה החמרה במצבו של הילד והוא נקרא לשוב במהירות לבית החולים מביתו שבעומר. לאחר שהתברר כי רק בתום 45 דקות המתנה תגיע מונית, החליט לנהוג ברכבו לבית החולים למרות שרישיונו נפסל. הכירורג הגיש מכתב מאת מנהל מחלקה בכיר בסורוקה, ובו ציין כי הייתה חשיבות שהרופא יגיע לחדר הניתוח וזו הייתה קריאה דחופה. "עבודתו ואופי פעולותיו הינן חיוניות ביותר ומסייעות לחברה", נכתב.
3 צפייה בגלריה
אילוס אילוסטרציה חלוקת דוחות דו"ח  משטרה משטרת תנועה
אילוס אילוסטרציה חלוקת דוחות דו"ח  משטרה משטרת תנועה
"הנאשם המשיך להוות סכנה ממשית ומוחשית למשתמשי הדרך". חלוקת דוחות תנועה, אילוסטרציה
(צילום: דוברות המשטרה)
שופט בית המשפט לתעבורה בבאר שבע אלון אופיר החליט לפסול את רישיונו לתקופה של תשעה חודשים, הטיל עליו קנס של 2,000 שקלים ומאסר על תנאי. בגזר הדין, שניתן בחודש מרץ האחרון, ציין השופט אופיר כי "המדובר ברופא כירורג נורמטיבי שעיסוקו בהצלת חיי אדם, וללא ספק יש אינטרס ציבורי בניידותו של אדם העוסק במקצוע מסוג זה לטובת הגעתו המהירה והקלה ככל הניתן לטיפול בחוליו". השופט החליט אז שלא להחמיר עם הרופא, וציין כי הרשעותיו היו עבירות קנס ולא היו לו עבירות קודמות של נהיגה בפסילה. "עברו אינו מלמד על נהיגה זהירה בדרך כלל, אך מנגד לא ניתן להגדירו כעבריין תנועה כבד ושיטתי, שלחובתו ביצוע עבירות תנועה קשות בתדירות גבוהה".
בדיון שנערך בעניינו היום ביקשה לשכת התביעות לעצור אותו עד תום ההליכים. "על אף העבר התעבורתי המכביד שלחובתו, גזר הדין המקל, המאסר על תנאי המרחף מעל צווארו ועל אף הפסילה על תנאי שתלויה נגדו, הנאשם המשיך לעשות דין לעצמו, המשיך לעלות על ההגה ולהוות סכנה ממשית ומוחשית למשתמשי הדרך הסובבים לו".
בתום הדיון היום, השופט אופיר הורה על מעצרו של הרופא עד לדיון הבא בעניינו, אך סביר כי בדיון הקרוב יוחלט על חלופת מעצר. סנגורו של הרופא עו"ד גיל אביטל מסר: "חזקת החפות עומדת לנאשם, מדובר לכל היותר בטעות בחישוב הימים להפקדת רישיון נהיגה. מדובר ברופא בכיר בסורוקה, אשר הציל חיי אדם רבים. לעניין התאונה הקטלנית המוזכרת, למרות שחלף זמן רב, קרוב לשנה, לא הוגש כנגדו כתב אישום כלל ואין כל הליך מתנהל בבית משפט. יש מן הסבירות כי לא יוגש כנגדו כתב אישום בתאונה הקטלנית כלל. מדובר בטעות אנוש שעלולה לקרות לכל אדם עקב טעות בספירת הימים להפקדת רישיון ואין המדובר בנהיגה בריונית".