2 צפייה בגלריה
סיגריות ג'ול וסיגריות רגילות
סיגריות ג'ול וסיגריות רגילות
סיגריה אלקטרונית. אילוסטרציה
(צילום: Shutterstock)
צעיר בן 27 נפצע הבוקר (רביעי) באורח קשה בעקבות התלקחות של סיגריה אלקטרונית שהתנפצה בפיו, בעת שצפה במירוץ מכוניות בדימונה. הצעיר, שטופל על ידי צוות מד"א, הועבר לבית החולים סורוקה בבאר שבע עם כוויות בעיניים ובחזה וחבלה בפיו.
הדיווח התקבל הבוקר בשעה 08:12 במוקד 101 של מד"א במרחב נגב, על "גבר שנפצע ככל הנראה מסיגריה אלקטרונית שהתלקחה, התנפצה ונשברה בפיו, במהלך ששהה במירוץ מכוניות ברחוב הפטיש בדימונה". תחילה נמסר כי מצבו של הצעיר מוגדר בינוני ויציב וכי "חובשים ופרמדיקים של מד"א מעניקים לו טיפול רפואי ומפנים אותו לבית החולים סורוקה".
"נשברו לו השיניים, הלסת ויש לו כוויות בפנים, עיניים וחזה", אמרה אמו של הצעיר. "הוא עישן את הסיגריה והיא פתאום התפוצצה. זה מטען חבלה, צריך להזהיר מהסיגריות האלה, אנשים יכולים לקפח את החיים שלהם. אנחנו ברי מזל". אחרי שבנה יצא מחדר הניתוח, אמרה האם: "ראיתי אותו ואני מרגישה הקלה שהוא בחיים".
ד"ר נתן אילגייב, מומחה במחלקה הכירורגית פה ולסת בבית החולים סורוקה, עדכן: "לאחר הדמיות זוהה כי הוא סובל משברים בלסת ושברים דנטליים. הוא הועבר לחדר ניתוח, שם נותח על ידי צוות פה ולסת. הוא במצב יציב אך עדיין קשה. צפויה לו התאוששות לא קלה, אך אנחנו כאן לטפל ולתמוך בו".
2 צפייה בגלריה
בית חולים סורוקה לאחר ההודעה על פטירתו של בראל חדריה ז"ל
בית חולים סורוקה לאחר ההודעה על פטירתו של בראל חדריה ז"ל
בסורוקה עדכנו: "מצבו קשה, הועבר לחדר ניתוח"
(צילום: הרצל יוסף )
הפרמדיקית עטרה מיימון והחובש הבכיר אלחי אלבז, שטיפלו בפצוע סיפרו: "במהלך אבטחה רפואית עם אמבולנס של מד"א, הזעיקו אותנו לצעיר ששכב על שביל סמוך לכביש, הוא היה בהכרה מלאה וסבל מכוויה בחזה ודימום בפנים, אנשים במקום סיפרו לנו שהוא נפצע מסיגריה אלקטרונית שהתלקחה והתפוצצה, הענקנו לו טיפול רפואי ופינינו אותו לבית חולים כשמצבו בינוני ויציב".
בית החולים סורוקה, אליו פונה הפצוע עדכן כי מצבו של הפצוע מוגדר קשה ומסר: "לחדר הטראומה במלר"ד סורוקה פונה בן 27, לאחר התלקחות של סיגריה אלקטרונית. הצעיר עבר הערכה רפואית במחלקה לרפואה דחופה והוא מועבר כעת לחדר ניתוח".