תושבת עפולה (46), שבדמה נמצא ריכוז אלכוהול שגבוה פי ארבעה מהרף המקסימלי המותר, איבדה אתמול (שלישי) שליטה על הרכב, עלתה על מדרכות, התנגשה בתמרור, סיכנה הולכי רגל בכביש ולבסוף נבלמה בקיר ובעמודים. פרט לנהגת שנפצעה קלות, לא היו נפגעים נוספים בתאונה. בוחני התנועה במרחב העמקים הביאו את הנהגת לבית משפט השלום בנצרת, שם הוארך מעצרה ביממה. (בפתח הכתבה - תיעוד ממצלמת הרכב של הנהגת).
"אתמול, סמוך לרבע לשבע בבוקר, קיבלתי דיווח על תאונת דרכים עצמית בשכונת גבעת המורה בעפולה", סיפר קצין הבוחנים של מרחב העמקים פקד גדי פינגרוט. "בוחנים של של המחוז הצפוני יצאו לזירת התאונה ופגשו בנהגת. הם הבינו מיד שמאפייני ההתנהגות שלה מצביעים על מצב שכרות גבוה. אנחנו מעריכים שהיא לא הייתה לבד ברכב שניזוק".
1 צפייה בגלריה
תיעוד: נהגת שיכורה גורמת לתאונה בעפולה
תיעוד: נהגת שיכורה גורמת לתאונה בעפולה
מתוך התיעוד: הרכב עלה על מדרכה
הנהגת ביקשה להיבדק ונשלחה לבדיקה רפואית בבית החולים העמק בעיר. בתום הטיפול הרפואי היא נעצרה לחקירה על-ידי מחלק הבוחנים בחשד לנהיגה בשכרות, נהיגה בזמן פסילה, נהיגה בקלות ראש והתנהגות שגורמת נזק והפרת מעצר בית.
"במהלך החקירה למדנו שהחשודה הפרה את תנאי מעצר הבית שבהם הייתה נתונה בגלל מעורבותה בתאונת דרכים קודמת שגם נעשתה על רקע נהיגה בשכרות", ציין קצין הבוחנים. "מדובר באירוע שלישי של נהיגה בשכרות של אותה חשודה, ואירוע שני של נהיגה בזמן פסילה. היא מהווה סכנה מוחשית לכלל משתמשי הדרך ואנו נחושים להילחם בתופעה הזו".
פקד גדי פינגרוטפקד גדי פינגרוטצילום: דוברות המשטרה
פקד פינגרוט הוסיף: "אנו מתכוונים להגיש נגדה כתב אישום מיידי לצד בקשת הארכת מעצר עד לתום ההלכים המשפטיים נגדה, חייבים להרחיק נהגת כזו מכבישי ישראל. בתאונה הזו שהיא גרמה רק בנס לא היו נפגעים נוספים, אם חלילה הולכי רגל היו על המדרכה אין לי ספק שהם היו נפגעים".
מהסנגוריה הציבורית, שמייצגת את הנהגת, נמסר בתגובה: "מדובר באישה עם נסיבות חיים קשות, בעקבות משבר אישי היא הידרדרה לשימוש מוגבר באלכוהול. היא מבינה את מצבה ומעוניינת להשתקם, אנו מקווים שהיא תשולב במסגרת משקמת כדי להשתקם ולהיגמל מאלכוהול".