כוחות משטרה התעמתו אמש (שלישי) עם מפגינים מ"הגוש נגד הכיבוש" שהגיעו למחאה ברחוב קפלן בתל אביב. המפגינים, שמוחים במקום מזה כמה חודשים, הגיעו עם שלטים שעליהם נכתב, בין היתר, "די לטבח" ו"די לכיבוש". השוטרים ביקשו מהם להוריד את השלטים, ואחד מהם ציין כי מדובר ב"הנחיה חדשה".

בתיעוד שהופץ נראה שוטר אומר למפגינות שהתבקשו להוריד את השלטים: "אני הסברתי. היום יש הנחיה חדשה. אין דבר כזה. בגלל רגשי הציבור. כל יום יש לנו אירועים כל הזמן. אם זה גורם להתסס בציבור - זה הנקודה". לאחר שהמפגינים סירבו, הם פונו מהמקום בכוח וחלק מהשלטים נלקחו מהם.
בתיעוד נוסף שהופץ הערב נראה כי המפגינים התבקשו לעזוב את מוקד ההפגנה בקפלן ולעבור לסינמטק, למרות שהם מוחים במקום זה כבר זמן רב ועד כה לא פונו באף מחאה שקיימו. בסרטון נראה גם רב-פקד מאיר סוויסה, קצין אג"מ לב תל-אביב, שהורה על העברת המחאה והורדת השלטים.
המפגינים התעקשו להישאר במקום, ושניות ספורות לאחר מכן אמר רפ"ק סוויסה כי "מדובר בהתקהלות אסורה, כל מי שעומד פה עכשיו אנחנו נשתמש בכוח. קדימה לעזוב את המקום כולם".
1 צפייה בגלריה
מפגינה מניפה שלט "די לטבח" בקפלן
מפגינה מניפה שלט "די לטבח" בקפלן
מפגינה מניפה שלט "די לטבח" בקפלן
(צילום: מהרשתות החברתיות)
מהמשטרה נמסר כי אמש "התקיימה הפגנה בלתי חוקית סמוך לקריה בת״א, בהשתתפות עשרות מפגינים, שחלקם הניפו שלטים הנושאים כיתוב המהווה תמיכה באויב וכולל מסרים שיש בהם משום פגיעה ברגשות הציבור, דוגמת 'די לטבח' ו'לעצור את רצח העם בעזה'. המפגינים הפרו את הסדר הציבורי והקימו רעש חריג תוך שימוש במגפונים ותופים, כאשר חלקם אף ירדו לכביש והיוו הפרעה לתנועה.
לנוכח האמור ועם תשומת לב גם למיקום ההפגנה, בסמוך למטה משפחות החטופים, ומחשש לעימותים ולפגיעה ברגשות הציבור, התבקשו המפגינים להעתיק את ההפגנה למקום אחר ולהוריד את השלטים", הוסיפו במשטרה. "אולם המפגינים לא נענו להוראות השוטרים, והם הודיעו על הפגנה בלתי חוקית, תוך פיזור המפגינים מהמקום ומעצר של אחד מהם. משטרת ישראל תגלה אפס סובלנות כלפי מי שבוחר לתמוך באויב ובפרט בעת מלחמה, תוך פגיעה ברגשות הציבור ולא תאפשר הפרת סדר מכל סוג שהוא".

בתוך כך, באירוע אחר שהתרחש סמוך לביתו של שר המדע, החדשנות והטכנולוגיה אופיר אקוניס בצפון תל אביב, נעצרו שתי נשים בטענה כי תקפו שוטר. בתיעוד מהמקום נראה כי אחד השוטרים דוחף את המפגינה לרצפה, ולאחר מכן היא נעצרה לצד אישה נוספת. המפגינים טענו כי "נשבר קו אדום בהתנהלות אלימה של המשטרה. אקוניס הכריז מלחמה עלינו, כי לא נעים לו לשמוע את האמת".
מהמשטרה נמסר כי אמש "התקיימה הפגנה בלתי חוקית, שלא בהתאם לתנאים שנקבעו על פי הנחיית היועמ"ש לממשלה מס' 3.1200, סמוך לבית נבחר ציבור. במהלך ההפגנה שתי מפרות סדר תקפו שוטר ונעצרו לחקירה. משטרת ישראל תאפשר את הזכות הלגיטימית להביע את חופש המחאה, אולם לא תאפשר גילויי אלימות כלפי שוטרים שעוסקים באבטחה ושמירה על הסדר הציבורי".
בידיעה נעשה שימוש בסרטונים ותמונות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים. אם ידוע לכם מי צילם אותם - פנו אלינו במייל האדום.