מפקד מחוז מרכז, ניצב אבי ביטון, הוציא אתמול (יום ראשון) לפועל מבצע משילות ואכיפה בשכונת ג'ואריש ברמלה. עשרות שוטרים פשטו על בתים במקום, הסירו מצלמות פרטיות שהותקנו פיראטית במרחב הציבורי ורשמו דו"חות איכות סביבה. ברקע, זעם התושבים על אובדן השליטה שם - כשבשבועות האחרונים התפוצצו מטעני חבלה, שישה כלי רכב הוצתו ועלו באש וחנויות ברחוב הרצל המרכזי ספגו יריות.
2 צפייה בגלריה
הורדת מצלמות פיראטיות על ידי המשטרה
הורדת מצלמות פיראטיות על ידי המשטרה
השוטרים מסירים מצלמות בג'ואריש
(צילום: דוברות המשטרה)
2 צפייה בגלריה
הרכבים שהוצתו ברמלה
הרכבים שהוצתו ברמלה
כלי רכב שהוצתו
כלי הרכב הוצתו כולם השבוע בשכונת בגין, ובהרצל נורו יריות לעבר שתי חנויות. בנוסף, שלושה מטעני חבלה התפוצצו בשכונת ג'ואריש בשבועות האחרונים, שחלקם הושלכו לעבר חצר בית באמצעות רחפן. לכן, עם צאת השבת האחרונה, עיריית רמלה הוציאה הודעה חריגה לתושבי העיר שחוו את האירועים הקשים והתלוננו על היעדר המשילות.
"אנו מודעים לכך שעברה על חלקכם שבת לא פשוטה, שבמהלכה התרחשו כמה אירועים פליליים בג'ואריש, שמקורם בסכסוך משפחות בשכונה", נכתב בהודעת העירייה. "אנו רואים בחומרה את ההתרחשויות האחרונות, ולא מתכוונים לעבור על כך לסדר היום".
"אנו דואגים, ונמשיך לדאוג, שכל מי שמפר את הסדר הציבורי ופוגע בביטחון האישי של תושבי רמלה, יישא בתוצאות", הוסיפו בעירייה. "לא ניתן לאף אחד לערער את המצב בעיר שלנו. חשוב לנו לעדכן כי במהלך היממה האחרונה היה ראש העיר מיכאל וידאל בקשר עם כל גורמי המשטרה ואכיפת החוק, ופעל מסביב לשעון כדי למנוע את המשך מעגל האלימות, ולגדוע אותו מהשורש".
העירייה טענה שדרשה מהמשטרה "להזרים כוחות ביטחון גדולים" לאזור, ובנוסף ראש העיר שוחח עם מפקד מחוז מרכז במשטרה ודרש "לשים סוף לסכסוך המשפחות שמעיב על כולנו". ראש העיר, לפי העירייה, דרש מביטון להציב בג'ואריש כוח משימה קבוע של יס"מ ויסמ"ג, "שלא יזוז ממקומו ושיהיו לו היכולות להרתיע, לאכוף ולהחזיר את השקט על כנו".
מפקד המחוז, לפי העירייה, אמר לראש העיר כי הוא עוקב מקרוב אחר הנעשה בג'ואריש, וכי הוא מתכוון לפעול באופן נחוש על-מנת לשים סוף לאירועים הפליליים בשכונה. מנגד, ראש עיריית רמלה לשעבר יואל לביא, שמתמודד כיום על ראשות העיר, אמר כי "אני חי ונושם את העיר שנים רבות, וזו פעם ראשונה שיורים ככה ללא חשש לעבר חנויות ברחוב הרצל. הביטחון האישי בכי רע".
כאמור, אתמול פעלה המשטרה בג'ואריש והסירה כ-20 מצלמות אבטחה פיראטיות - שהועברו גם להמשך מיצוי ראיות. המשטרה הגדירה את הפעולה כחלק מהמאבק בפשיעה בחברה הערבית, וכ"אכיפה ממוקדת בג'ואריש למען שלום הציבור". השוטרים גם מיפו עשרות מצלמות שהותקנו פיראטית במרחב הציבורי, תוך שימוש בתשתיות ציבוריות בניגוד לחוק. לפי המשטרה, דו"חות איכות הסביב שרשמו השוטרים במקום הגיעו ל"סך כולל של עשרות אלפי שקלים".