3 צפייה בגלריה
רומן זדורוב
רומן זדורוב
רומן זדורוב
(צילום: גיל נחושתן)
התפתחות נוספת במשפט החוזר של רומן זדורוב, שהואשם בשנית ברצח הילדה תאיר ראדה בבית הספר נופי גולן בקצרין, בדצמבר 2006. שופטי בית המשפט המחוזי בנצרת התירו היום (חמישי) לזמן לעדות חוזרת את מי שהיה ראש צוות החקירה בתיק, ניצב משנה יורם אזולאי. הוא יתבקש לענות לשאלות הסניגור, עו"ד ירום הלוי, על פגישה שקיים כביכול עם המדובב ארתור (שם בדוי), ובה לכאורה מסר לו פרטים על הרצח, בניגוד לנהלים. העדות על הפגישה עלתה מיומן צוות החקירה.
נצ"מ אזולאי היה עד התביעה הראשון. הסניגור טען בעת שהעיד, כי אם יינתנו לו חמש ישיבות לחקירה הנגדית, הוא יוכל לסיים את התיק כבר בראשיתו ולהביא לזיכויו של זדורוב. השופטים הגבילו אותו ובסופו של דבר נמשכה החקירה הנגדית כחמש שעות בלבד.
ההגנה טוענת כי אזולאי מסר לארתור מידע על אופן הרצח. על פי הטענה, בהקלטת שיחה בין המדובב יבגני (שם בדוי), שהוא שוטר, לבין ארתור, זמן קצר לפני שיבגני מסיים את תפקידו כמדובב בתיק, מבקש ממנו ארתור שכאשר ייצא - ייפנה לצוות החקירה כדי שיעדכנו אותו (את ארתור) בפרטי הרצח. בצורה כזו, יוכל לעשות יותר טוב את מלאכת הדיבוב.
3 צפייה בגלריה
יורם אזולאי בבית המשפט
יורם אזולאי בבית המשפט
יזומן לעדות נוספת. ניצב משנה יורם אזולאי בבית משפט
(צילום: גיל נחושתן)

על פי אותה טענה, כשעה אחרי שיבגני יצא מהתא, נלקח ארתור ל"חקירה" ובשלב הזה, טוענת ההגנה, נתן לו אזולאי את הפרטים שביקש. מיד לאחר מכן, נטען, ארתור התחיל לשכנע את זדורוב שיודה ברצח ולא באונס.
אחת הראיות שעליה מתבססת ההגנה היא כי ביומן צוות החקירות המיוחד (צח"מ) נכתב שבמועד הרלוונטי לפגישה, יצא אזולאי עם שוטר בשם סעאד דאהר לפגישה עם ארתור בתחנת המשטרה בראש פינה. עו"ד הלוי התכוון לעמת את אזולאי עם התיעוד, אך לא הספיק לעשות זאת, לדבריו בגלל הזמן הקצר שניתן לו. ביום ראשון העיד השוטר דאהר, וכשהתבקש להשיב על שאלות בעניין הפגישה, טען כי אינו זוכר את אותה הפגישה.
3 צפייה בגלריה
 קצרין רצח תאיר ראדה
 קצרין רצח תאיר ראדה
תאיר ראדה
עו"ד הלוי פנה לשופטים וביקש לזמן את אזולאי לעדות חוזרת. התביעה התנגדה לעדות החוזרת, והתובעים ציינו כי מדובר בשאלת מהימנותו של אזולאי. לדבריהם, לו היה מעוניין למסור את הפרטים לארתור, היו לו הזדמנויות רבות לעשות זאת, ללא נוכחות עדים, והוא העיד כי לא עשה כן.
השופטים אישרו את הבקשה. אב בית הדין, השופט אשר קולה, ציין בהחלטה כי התיעוד של הנסיעה לפגישה ביומן הצח"מ והעדות של דאהר, הם בבחינת פרט חדש, "שיכול ויש בו לתרום לחקר האמת".