דרמה בספורט הישראלי: המשטרה פשטה הבוקר (יום ה') על חברה הקשורה לבכיר בכדורגל הישראלי ועצרה אותו וכמה חשודים נוספים, בהם אחיו ועובדיו. כך נודע ל-ynet. החשודים עוכבו לחקירה על ידי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) והם חשודים בעבירות הלבנת הון, קבלת דבר במרמה וכן עבירות נוספות. בין העצורים גם מייסד החברה, המנכ"ל, סמנכ"ל הכספים - וגם איש עסקים שהיה עד מדינה במשפט נוחי דנקנר.
“ככל שידוע לנו, אין כל קשר בין החשדות לכאורה לבין פעילות המועדון", אמרו במועדון הכדורגל של הבכיר שנעצר. "נשתף פעולה באופן מלא עם כל גורם חקירתי ונציג כל מסמך שיידרש בשקיפות מלאה. למען הסר ספק, פעילות המועדון נמשכת כסדרה ובהמשך היום יתקיימו אימונים סדירים של כלל קבוצות המועדון". שלושה חוקרים מלהב 433 הגיעו למתחם האימונים ויבקשו לאסוף מחשבים ומסמכים. הבכיר מיוצג על ידי עורכי הדין משה מזור, עמית חדד ועדי כרמלי.


במשטרה אמרו כי בעקבות חקירה סמויה שהתנהלה ביאח"ה בלהב 433, בשיתוף יחידת יהלום מרשות המסים, נעצרו שמונה חשודים ובהם אנשי עסקים, בחשד לביצוע עבירות הונאה מתחום המטבעות הקריפטוגרפים בהיקפים של מאות מיליוני שקלים.
לאחר חודשים ארוכים של חקירה מורכבת ומסועפת, עם המעבר לחקירה גלויה, פשטו עשרות שוטרים מיחידת להב 433 על בתיהם ובתי העסק של שמונת העצורים ועל בתי המעוכבים במטרה לאסוף ראיות.
1 צפייה בגלריה
להב 433
להב 433
משרדי יחידת להב 433
(צילום: נדב אבס)
על פי החשד, במהלך תקופה ממושכת פעלו החשודים - ובהם אותו איש עסקים מוכר - בצוותא באופן שיטתי, תוך ביצוע הונאה של משקיעים בכמה מיזמים בתחום המטבעות הקריפטוגרפיים.
עו"ד משה מזורעורך דין משה מזורצילום: אופיר אייב
עורך דינו של בנימין נתניהו, עמית חדדעורך דין עמית חדדצילום: אוהד צויגנברג
עורך הדין עדי כרמליעורך דין עדי כרמליצילום: שאול גולן
החשודים, כל אחד על פי חלקו, גרפו לכיסם עשרות מיליוני שקלים תוך הצגת מצג שווא למשקיעים פוטנציאלים להשקיע במיזמים רווחיים לכאורה. עד כה העלתה החקירה חשדות לביצוע עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, גניבה בידי מורשה, קשירת קשר לביצוע פשע, עבירות לפי חוק איסור הלבנת הון ועבירות לפי פקודת מס הכנסה. במהלך החקירה עלו חשדות נוספים נגד החשוד המרכזי כי ביצע לכאורה עבירות מין ומוסר.
החקירה רחבת ההיקף מנוהלת על ידי יאח"ה בלהב 433 ביחד עם רשות המסים, הרשות לניירות ערך, בשיתוף הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור ובליווי פרקליטות מחוז תל אביב (פלילי) ופרקליטות מיסוי וכלכלה. החשודים יועברו לחקירה במשרדי להב 433 וככל שיידרש יובאו לדיון הארכת מעצר בבית משפט השלום בראשון לציון.