ועד עובדי משרד החוץ הגיש היום (רביעי) עתירה לבית הדין לעבודה נגד החלטת הנהלת משרד החוץ בטענה כי הטתה מכרז לתפקיד סמנכ"ל לעניינים קונסולריים כך שתנאי הסף שלו יתאימו למועמד המועדף עליה - אייל אזולאי. התפקיד המדובר נמנה על חמשת התפקידים הבכירים ביותר במשרד, וכולל אחריות על כל העבודות הקונסולריות של השגרירויות בעולם, בהן הסכמים עם מדינות על ויזות, טיפול באסירים ושירות לאזרח בנציגויות.
לאזולאי עצמו אין כל ניסיון בעבודה קונסולרית. בכיר במשרד החוץ אמר ל-ynet כי "אייל אזולאי הוא בחור טוב, אבל מטורף שיקבל תפקיד בו הוא לא מבין כלום". עוד אמר הבכיר כי . "סמנכ"ל לעניינים קונסולריים זה תפקיד מקצועי ביותר ואייל אזולאי מעולם לא עסק בתחום. הוא לא מבין ולא מכיר".
2 צפייה בגלריה
משרד החוץ בירושלים
משרד החוץ בירושלים
תפקיד הסמנכ"ל לעניינים קונסולריים לא מאויש מאז מרץ
(צילום: shutterstock)
המכרז לתפקיד פורסם לפני כמה חודשים בתנאי הסף הקיימים מזה שנים ומותאמים למשרה הבכירה, בהם ניסיון של שש שנים בעבודה הקונסולרית ושנתיים של ניסיון ניהולי. זמן קצר לפני סיום מועד ההגשה למכרז, בוצעו השינויים בתנאי הסף, בהם לא עמד אזולאי במקור. לטענת הוועד, הטיית המכרז נעשתה "תוך רמיסה ברגל גסה של עקרונות המינהל התקין, ההגינות והשוויון".
בוועד מאשימים את ההנהלה שהיא רוצה להספיק למנות את אזולאי לפני החילופים במשרד החוץ בין אלי כהן וישראל כ"ץ שאמורים לקרות ב-29 בדצמבר, ועשויים להביא להחלפת המנכ"ל. עוד טענו בוועד כי ההנהלה חשבה שהמחטף הזה יעבור מתחת לרדאר בחסות המלחמה.
2 צפייה בגלריה
אייל אזולאי
אייל אזולאי
אייל אזולאי. חסר כל ניסיון בעבודה קונסולרית
"אנו מצרים על ההתנהלות חסרת האחריות בסוגיה זו מצד גורמים בהנהלה, ובפרט סמנכ"לית משאבי אנוש, הגוררת את המשרד למשבר נוסף. לא נהיה שותפים לניסיונות לרמוס את שירות החוץ הישראלי, דווקא בשעה זו, שבה עלינו למקד מאמצים בחיזוקו, למען עתיד המדינה", נמסר מהועד.
ועדת המינויים של משרד החוץ תדון ב-4 בדצמבר במינוי של אזולאי, עובד בלשכת המנכ"ל שהחל את תפקידו כעוזר קב"ט וכיום משמש מנהל מחלקת תיאום ולוגיסטיקה. בעתירה, ביקש הוועד מבית הדין להוציא צו שימנע את המינוי שלא מאויש ממרץ האחרון, מאז שהסמנכ"ל הקודם אייל סיסו התמנה לתפקיד מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה. ועד העובדים מאשים את הנהלת המשרד בהתנהלות חסרת אחריות בסוגיה זו, וטוען כי כל הנסיונות לפתור את הסוגיה בהידברות ובדרך של פשרה עלו בתוהו.
משרד החוץ מסר בתגובה: "הטענה משוללת יסוד מכיוון שהזוכה במכרז טרם נקבע והקריטריונים לכלל ראשי האגפים הם אחידים".