התרעה מפני ירי רקטות וטילים הופעלה הערב (חמישי) בשטחים פתוחים בנתיבות. כיפת ברזל הופעלה, וככל הנראה ביצעה יירוט מוצלח. בצה"ל בודקים את הפרטים.
הכותרת
החיסולים הממוקדים שוב על הפרק / רונן ברגמן
33:12
ההתרעה נשמעה בצל הפסקת האש, שנכנסה לתוקפה בשעה 7:00 ביום שישי האחרון, במסגרת עסקת החטופים בין ישראל לחמאס. במהלך הפסקת האש נמנע צה"ל מתקיפות כדי לאפשר לחמאס לאסוף את החטופים ולמסור אותם לצלב האדום. ואולם, שלוש דקות בלבד אחרי כניסת הפסקה האש לתוקפה, נשמעה התרעת צבע אדום בכיסופים ובעין השלושה שבמועצה האזורית אשכול, שהובילה לנפילה בשטח פתוח ליד כיסופים.
בישראל מעריכים כי עסקת הילדים, האימהות והנשים המבוגרות מתקרבת למיצוי, ותוארך לכל היותר ביום אחד נוסף. גם הפעימה המיועדת למחר אינה בטוחה, ומסתמן שהלחימה תתחדש לכל המאוחר בשבת. ארה"ב, קטאר ומצרים לוחצות להאריך את ההפוגה, אך מבינות שעם מיצוי הרשימה של כ-100 חטופים שנכללו בקטגוריה שעליה סוכם עד כה לא ניתן יהיה עוד להאריך את ההפוגה בלי עסקה חדשה.
בתוך כך, מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן הגיע ארצה כדי ללחוץ על ישראל שלא לפנות תושבים מדרום הרצועה ולא להפציץ שם מהאוויר. בתום פגישה בין השניים, הבהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אנחנו נמשיך את המלחמה הזאת עד שנשיג את שלושת היעדים - לשחרר את כל חטופינו, לחסל את החמאס עד תום ולהבטיח שמעזה לא יחזור איום כזה לעולם". גם שר הביטחון יואב גלנט הדגיש הערב: "אנחנו הולכים להילחם בחמאס עד שננצח לא משנה כמה זמן זה ייקח. זו מלחמה צודקת, לנצח את חמאס, הדאעש של עזה - ולהשיב את כל החטופים הביתה".