שגרירות ישראל בדרום קוריאה הפיקה סרטון הסברה שמתאר מתקפה המתרחשת במדינה במהלך חג המולד, בדומה למתקפת הטרור שהתרחשה בישראל ב-7 באוקטובר, חג שמחת תורה. הסרטון, תחת הכותרת "אם זה היה קורה לך, מה היית עושה?", נועד להמחיש עבור הציבור הקוריאני את מה שעברה ישראל באותה שבת ארורה ולעורר הזדהות בקרב אזרחי המדינה, שחווה בעצמה אתגרים ביטחוניים על גבולותיה. עם זאת, היה מי שפחות התחבר לסרטון: משרד החוץ של דרום קוריאה.

"איננו מצדיקים רצח וחטיפה של אזרחים ישראלים על ידי חמאס, אך הפקה והפצה של סרטון מקביל למצב הביטחוני במדינה אחרת הן בלתי הולמות", אמרה סיאול בהצהרה רשמית לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP. עוד נמסר ממשרד החוץ המקומי כי "העברנו את עמדתנו לשגרירות ישראל, והם נקטו צעדים להסרת הסרטון המדובר".
הסרטון, שבו התגאה השגריר רק יומיים קודם לכן וזכה לשיתופים רבים ברשתות החברתיות השונות, אכן הוסר - אך הוא הוצג בכלי התקשורת המקומיים. הוא נוצר בשיתוף פעולה עם חברת הפקות קוריאנית בהשתתפות שחקנים מקצועיים, וזכה לעשרות אלפי צפיות ולתגובות רבות התומכות בישראל.
עוד לפני הסרת הסרטון ניסה השגריר, עקיבא תור, להסביר מדוע פרסומו חשוב: "ניסינו ליצור סרטון שיגרום לאנשים בקוריאה להבין בצורה טובה יותר את המלחמה בעזה ואת המניעים של ישראל".
"רבים בציבור הקוריאני מזדהים עם ישראל, אולם ככל שהלחימה בעזה מתארכת ישנו צורך לשמר את התמיכה ולהזכיר לחברינו ולאלו שמתקשים לקבל את פעולות צה"ל, את גודל האיום מעזה ואת הצורך של ישראל להסירו".
מאז המתקפה הברוטלית של חמאס, לפני 83 ימים, פועלת ישראל סביב השעון למען הסברה - והדבר מתבטא בין היתר בהפקת סרטונים. כך למשל בחודש שעבר שגרירות ישראל בבריטניה הפיקה סרטון דומה לזה שהפיקה השגרירות בסיאול - כפי שהייתה מתרחשת בבית טיפוסי בלונדון. בסרטון המצמרר, שמסתיים בשאלה "אם אלו הייתם אתם?", נראים בני משפחה יורדים למקלט, עד שהמחבלים פורצים לבית וחוטפים אותם.