3 צפייה בגלריה
אדם על סירה שהתהפכה ליד קאיקורה ב ניו זילנד לפי החשד בשל התנגשות עם לווייתן
אדם על סירה שהתהפכה ליד קאיקורה ב ניו זילנד לפי החשד בשל התנגשות עם לווייתן
תמונה שהופצה בתקשורת המקומית: אחד הניצולים יושב על הסירה שהתהפכה ליד קאיקורה
חמישה בני אדם נהרגו היום (שבת) בהתהפכות סירה סמוך לחופי ניו זילנד, ובתקשורת המקומית מדווחים כי נבדק חשד שהסירה התהפכה בשל התנגשות עם לווייתן. שישה נוסעים אחרים שהיו על הסירה חולצו מהמים בעזרת מסוקים, ומצבם מוגדר יציב. אחד מהם הועבר לבית חולים מקומי לצורך השגחה.
התאונה אירעה סמוך לחופי העיר קאיקורה שבאי הדרומי של ניו זילנד, המורכבת משני איים גדולים. לפי הדיווחים הסירה, שאורכה 8.5 מטרים, הופעלה על ידי חברה מקומית שמספקת מסעות דיג לתיירים, אולם במקרה הנוכחי הנוסעים השתייכו ככל הנראה לקבוצה של חובבי ציפורים.
3 צפייה בגלריה
קאיקורה. המים נשארים עמוקים סמוך לחוף
קאיקורה. המים נשארים עמוקים סמוך לחוף
קאיקורה. המים נשארים עמוקים סמוך לחוף
(צילום: shutterstock)
נסיבות התאונה הימית עדיין אינן ברורות. בתדרוך לעיתונאים אמר קצין המשטרה המקומית מאט בויס כי מדובר באירוע "חסר תקדים", אך הוסיף שאינו יכול לאשר את הדיווחים שהסירה התהפכה בגלל התנגשות עם לווייתן. הוא ציין כי המשטרה ממשיכה בחקירה ובהליך זיהוי הגופות שנאספו מהים. במקביל, הסוכנות הימית של ניו זילנד, שאחראית בין היתר על ביטחון תעבורתי בים, הודיעה כי שלחה לקאיקורה שני חוקרים מטעמה על מנת לפתוח ב"חקירה יסודית".
למרות שסיבת התאונה טרם נקבעה רשמית, ראש עיריית קאיקורה קרייג מאקל אמר שההערכה היא שאכן מדובר בהתנגשות עם לווייתן. בשיחה עם סוכנות הידיעות AP הוא ציין כי הים בזמן התאונה היה רגוע לחלוטין, וכי לווייתנים מסוג ראשתן גדול-ראש ולווייתן גדול-סנפיר נצפו באזור בימים האחרונים.
מאקל אמר כי בעבר כבר חשש מהאפשרות שתתרחש תאונה עם אחד מהלווייתנים שנוהגים לחלוף שם: היונקים הימיים הללו מתקרבים לחופים באזור בשל העובדה שקרקעית הים צונחת שם סמוך מאוד ליבשה, והמים לפיכך נותרים עמוקים גם סמוך לחופים. קאיקורה נחשבת לפיכך ליעד מועדף עבור תיירים שמבקשים לצפות ביונקים ימיים, כולל דולפינים, וכמה וכמה עסקים מקומיים מציעים להם מסעות בסירות או במסוקים.