יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר הבוקר (ראשון) ב"וועידת ירושלים" שהתכנסה במטה הליגה הערבית בקהיר כי רמאללה מתכננת לפנות לאו"ם וגופיו כדי לדרוש קבלת החלטה שתקבל את פלסטין כחברה מלאה באו"ם, ולצד זאת החלטה שתאשרר הגנה על פתרון שתי המדינות, תוך דרישה להפסיק פעולות חד-צדדיות ואת פעילות ההתנחלויות.
בדברים שנשא אבו מאזן בוועידה הוא הוסיף: "דחינו את כל הניסיונות לחסל את הסוגייה שלנו, לצמצם אותה או לזייף ולמחוק את עובדותיה. דחינו את עסקת המאה, וסירבנו ואנחנו עדיין מסרבים להעביר את שגרירות ארה"ב או כל שגרירות אחרת לירושלים. נגן על זכויותינו יהיו הנסיבות אשר יהיו, ונתעמת בכל עוצמתנו עם תוכניות ממשלת ישראל הגזענית והקיצונית המכוונות למסגד אל-אקצא והמקומות הקדושים שלנו". עוד אמר כי הפלסטינים שומרים לעצמם את הזכות לפנות לבתי דין בינלאומיים כדי "להגן על זכויות העם הפלסטיני", כלשונו.
אבו מאזן הוסיף כי הוועידה שכינסה הליגה הערבית מאפשרת לפלסטינים "להציג נרטיב מתועד ואמיתי על מסגד אל-אקצא. אנחנו בעלי הזכות בפלסטין, בירושלים ובמסגד אל-אקצא. אנחנו גם בעלי הזכות הדתית, ההיסטורית והמשפטית הבלעדית על הכותל המערבי שהוא חלק מאל-אקצא והקדש איסלאמי אמיתי". אבו מאזן ציטט את הקוראן, ואמר כי חבר הלאומים – הגוף שקדם לאו"ם – אישר את הזכות הפלסטינית על המקום ב-1930. דבריו התייחסו לוועדת הכותל, שמונתה אחרי פרעות תרפ"ט.
3 צפייה בגלריה
אבו מאזן עם עבדאללה ו א-סיסי
אבו מאזן עם עבדאללה ו א-סיסי
אבו מאזן עם עבדאללה וא-סיסי, היום בקהיר. נשיא מצרים קרא "להציל את פתרון שתי המדינות"
(צילום: AP )
אחרי אבו מאזן נאם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי, שאמר כי "אנו תומכים ביציבותה של ירושלים, עמוד השדרה של הסוגייה הפלסטינית. אסור לכבוש את אדמות ירושלים בכוח. מצרים מאשרת מחדש את דחייתה לכל הצעדים הישראליים בירושלים. אני מחדש את הקריאה שלי לקהילה הבינלאומית להציל את פתרון שתי המדינות".
מלך ירדן עבדאללה השני אמר כי "לכל ניסיון לפגוע במעמדה של ירושלים יהיו השלכות שליליות. אנו קוראים לקהילה הבינלאומית למלא את זכויות העם הפלסטיני".