יותר מ-18 שנה חלפו מאז פרשת רמדיה שגבתה את חייהם של חמישה תינוקות ופגעה בעוד עשרות. יובל מלכה, אחד מהתינוקות שנפגעו באופן קשה, התגייס בשבוע שעבר לצה"ל. בריאיון באולפן ynet סיפרה היום (ב') אירין לוין מלכה, אמו של יובל, כי "יובל התגייס בגאווה. זה מחמם את הלב. התמיכה, הדאגה, התחושה שאנחנו שווים בין כולם".
יובל התגייס בשבוע שעבר במסגרת תוכנית "גדולים במדים" של עמותת "יד לילד המיוחד", המשלבת 850 צעירים עם צרכים מיוחדים בכל בסיסי צה"ל. על אף הקשיים והאתגרים, יובל הפך לחייל מן המניין בפיקוד העורף.
2 צפייה בגלריה
יובל מלכה על מדים
יובל מלכה על מדים
"התגייס בגאווה". יובל מלכה על מדים
(באדיבות גדולים במדים)
אירין סיפרה כי כשהפרשה התפוצצה בנובמבר 2003, "האמנו שהכול יהיה בסדר, אנחנו ניתן טיפות של ויטמין D והכול יהיה בסדר. אבל זה לא היה ככה". לדבריה, השינוי התרחש כשיובל היה בן שנתיים וחצי.
"הכנסנו את יובל לגן טרום חובה, פתאום באה אליי הגננת הביתה ואומרת לי שהם לא יכולים לקבל אותו, הוא לא מבין הוראות, הוא עושה מה שבא לו. אנחנו לא יודעים מה לעשות איתו", אמרה אירין. "אז נפל לי האסימון שזה קשור לרמדיה. תחלנו אבחונים להתפתחות הילד, התברר שהילד עם לקויות. היה לי מאוד קשה".
על הגיוס לצה"ל אמרה האם כי "הוא התקדם יפה מאוד וכל הזמן הוא מצביע על הדגל ואומר 'דגל של מדינת ישראל'. הוא אוהב את המדינה, את המדים. משהו מיוחד קרה. זה התחיל מזה שהבן הבכור היה בקבע ארבע שנים ועלה בסולם הדרגות. הוא רוצה להיות כמו אח שלו. יש להם קשר מיוחד מאוד. זו הסיבה בעצם לגיוס. 'אח שלי', הוא מתגאה בו".
2 צפייה בגלריה
יובל מלכה
יובל מלכה
יובל מלכה כשהיה תינוק
(באדיבות המשפחה)
לדבריה, "למרות הקושי, זה היה טבעי לנו שהוא יתנדב בצה"ל. כששמעתי על הפרויקט חשבתי שזה יכול להיות ממש טוב עבורו. הוא ילד מיוחד, הוא לא סתם עם פיגור שכלי. הוא מתוק, הוא מבין. את המסגרת הוא קיבל - והמסגרת קיבלה אותו גם כן. אני מקווה שאחרי גיל 21 יהיה לו לאן לחזור, כי זה עד גיל 21, פעמיים-שלוש בשבוע. כולי תקווה שהפרויקט יתארך ליותר משלוש שנים".
אירין ביקשה להעביר מסר להורים שמתמודדים עם מצב דומה: "זה קשה, אבל אפשר לעשות את זה. הפכנו ליותר מקבלים, יותר אוהבים, יותר סבלניים. הוא איתנו, שווה בין שווים. כל הילדים האלה שווים".