עורך הדין עמית חדד, סנגורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, פנה לפרקליטות בבקשה לשנות את סדר העדים בתיקי 1000 ו-2000, בשל "קשיים להיערך לחקירתם של 15 עדי תביעה בטרם תסתיים המלחמה". היענות לדרישת עו"ד חדד עשויה להיות מורכבת, ועלולה להוביל לעיכוב המשפט.
במכתב ציין עו"ד חדד 15 עדי תביעה, שלדבריו יהיה קשה להיערך לחקירתם בטרם תסתיים המלחמה, משום ש"היו במגע ישיר עם ראש הממשלה בנושאים הנוגעים לעדותם".
2 צפייה בגלריה
עדות מילצ'ן מעיד במשפט נתניהו
עדות מילצ'ן מעיד במשפט נתניהו
המשפט יתעכב? נתניהו בבית המשפט, בחודש יולי
(צילום: אורן בן חקון)
2 צפייה בגלריה
עו"ד עמית חדד
עו"ד עמית חדד
"במצב הנוכחי אי אפשר לנהל את הקשר הנדרש עם ראש הממשלה". עו"ד עמית חדד
(צילום: אלכס קולומויסקי)
מדובר בעדים דוד שמרון, ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו, ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין, עוזי ערד, ציפי לבני, מרים אדלסון, יריב לוין, זאב אלקין, הראל לוקר, שלומית פרגו ברנע, מיכאל ראבלו, פרח לרנר וכורש ברנור. עוד נכתב בפנייתו של עו"ד חדד: "נוכח מצב הדברים, לקראת סיום יתרת העדים שלא מנויים לעיל, נבצע הערכה נוספת ונבחן אם המצב מאפשר היערכות לחלק מן העדים המנויים באופן שימזער את הפגיעה בהמשך שמיעת העדים".
נזכיר כי לפני כמה דיונים כתב עו"ד חדד לשופטים כי "במצב הנוכחי, בעיצומה של מלחמת 'חרבות ברזל', אין אפשרות לנהל את הקשר הנדרש עם ראש הממשלה לצורך היערכות לחקירת העדים הצפויים". בינתיים, השופטים מנהלים כבר שלושה שבועות את הדיונים פעמיים בשבוע, במקום שלוש.
נדגיש כי את רשימת העדים קובעת הפרקליטות. סנגורי ראש הממשלה כבר אמרו שאין לנתניהו זמן להיפגש איתם לקראת הכנה לעדויות הללו, וכעת הם מבקשים לשנות את סדר 15 עדים בתיקי 1000 ו-2000. שינוי כזה הוא כאמור משמעותי ומורכב ולא בטוח אפשרי. נתניהו אמר כל הזמן שניהול המשפט לא יפגע בניהול המדינה, אך הוא מבקש משהו חריג שעלול להוביל לעיכובים אם השופטים יאשרו.
צוות ההגנה של נתניהו הדגישו בנוסף שלא יוכלו לקיים ארבעה דיונים בשבוע, החל מ-1 בינואר כפי שרצו השופטים, בשל דיונים נוספים של הסנגור מצוות עו"ד חדד.
מטעם פרקליטיו של ראש הממשלה נמסר: "הפרסום לפיו יש ניסיון לעכב את המשפט אינו נכון. המשפט ממשיך להתנהל כמתוכנן. פרקליטיו של ראש הממשלה ביקשו רק שינוי בסדר העדים".