שיא הסערה "כרמל" צפוי רק משעות אחר הצהריים, אבל הרוחות העזות כבר גורמות לנפגעים: ברחוב רזיאל בנתניה קרס הבוקר (ב') עץ וגבר בן 49 נפצע קשה. פראמדיק מד"א ישראל דהרי סיפר על "עץ גדול שנעקר מהשורש ונפל על גבר שחלף במקום". הוא פונה לבית החולים בילינסון עם חבלת ראש. זמן קצר לפני כן נמדדו משבי רוח של קרוב ל-60 קמ"ש באזור.
הבוקר החל לרדת שלג כבד במפלס התחתון בחרמון, והטמפרטורה במקום היא מינוס שתי מעלות. האתר סגור למבקרים ויישאר כך גם מחר. בהמשך ייתכן שלג קל גם בפסגות הרי הגולן.


6 צפייה בגלריה
זירת קריסת העץ בנתניה
זירת קריסת העץ בנתניה
העץ שקרס
(צילום: דוברות המשטרה)
6 צפייה בגלריה
שלג כבד בחרמון, סופת "כרמל"
שלג כבד בחרמון, סופת "כרמל"
שלג כבד בחרמון
(צילום: אתר החרמון )
6 צפייה בגלריה
עננות בנתניה לקראת סופת כרמל
עננות בנתניה לקראת סופת כרמל
אפוקליפסה בנתניה
(צילום: אבי צמח)
משעות הבוקר יורד גשם מהצפון ועד לנגב. קיימת סכנת הצפות ושיטפונות בנחלי הדרום. שיאה של הסערה יהיה בשעות אחר הצהריים והערב, אז צפויות לנשב רוחות עזות במהירות של 80 עד 100 קמ"ש. הלילה יירד גשם לפרקים מהצפון ועד לצפון הנגב, שלג יוסיף לרדת בחרמון ועדיין ייתכן שלג קל בפסגות הגבוהות של הרי הגולן.
מצה"ל נמסר כי עקב תנאי מזג האוויר החריגים הצפויים בימים הקרובים, החליט מפקד זרוע היבשה, אלוף תמיר ידעי, לבטל אימונים ופעילויות. בין היתר חל איסור מוחלט לבצע ניווטים, אימוני מילוט, אימוני הסוואה וכדומה, חל איסור על חציית נחלים והוטל גם איסור על פעילויות תרבות ורווחה וטיולים בצפון, למעט מקומות סגורים ומקורים.

6 צפייה בגלריה
קשת בירוחם
קשת בירוחם
קשת בירוחם
(צילום: יערית לובל)


6 צפייה בגלריה
קשת בענן בואדי ערה
קשת בענן בואדי ערה
קשת בענן בואדי ערה
(צילום: אשרף עקל)
6 צפייה בגלריה
גשם באשדוד
גשם באשדוד
גשם באשדוד
(צילום: גדי קבלו )
עקב הסערה, החליטו בנהריה ובעכו כי הלימודים בערים אלו יתקיימו מרחוק. "לא תתקיים פעילות פרונטלית בכלל במסגרות החינוך והרווחה העירוניות, לרבות מסגרות חינוך מיוחד, חינוך בלתי פורמלי, צהרונים, פעילויות וחוגים עירוניים ומרכזי יום מכל סוג", אמרו בעיריית נהריה. במשרד החינוך ציינו כי היום תתקיים הערכת מצב נוספת לגבי המשך הלמידה. לצד זאת, הנחתה שרת החינוך יפעת שאשא ביטון לבטל את כל הטיולים והפעילויות מחוץ לבית הספר, שאמורים היו להתקיים היום, מחר ומחרתיים ברחבי הארץ.
ברשות הטבע והגנים הודיעו כי בעקבות מזג האוויר הסוער נסגרו מסלולים רבים: כל מסלולי הסנפלינג במדבר יהודה וכן כל מסלולי ההליכה בנחלים דרגה, משאש, תקוע, אוג ונחל פרת; הגן הלאומי ארבל סגור למעט כניסה לתצפית הר ניתאי בלבד; נחל תבור; שמורת טבע נחל ראש פינה; נחל עמוד תחתון; כל שבילי נחל עמוד עליון למעט המסלול המעגלי; הגן הלאומי קיסריה - ההיפודרום סגור, ניתן להגיע לתיאטרון במסלול מעגלי ולנמל במסלול מעגלי; עין עבדת - המסלול פתוח עד למעיין בלבד; גן לאומי מגידו; והגן הלאומי מצדה.
החברה הממשלתית להגנת מצוקי חוף הים התיכון בע"מ הודיעה כי עקב הסערה קיים חשש ממשי להתמוטטויות מצוקים ונפילות סלעים ברצועת מצוקי החוף, וקראה להימנע משהייה בקרבה מסוכנת למצוקים.
"כרמל" נקראת כך כחלק מפרויקט השמות האירופאי המשותף לישראל, יוון וקפריסין - שמעניק לראשונה שם לכל סערה משמעותית. "אתינה" ו"באלוס" היו הסערות שקדמו השנה ל"כרמל", והבאה אחריה תיקרא דיאומדס. השמות הבאים כוללים בין היתר את "עירית", "ג'ואל", ו"לביא".