על רקע הקריאות ברשתות החברתיות ליהודים לעלות להר הבית, להקריב קורבן, ולהיעצר, המשטרה עצרה אמש (יום רביעי) ארבעה חשודים בשנות העשרים לחייהם, תושבי ירושלים ויהודה ושומרון, בחשד שהתכוונו להפר את הסדר ואף קראו להפרת סדר ציבורי. בביתו של אחד החשודים נתפס גדי. החשודים נלקחו לחקירה בימ"ר מחוז ירושלים.
לפי המשטרה, "בימים האחרונים מופצים פרסומים כוזבים ברשתות החברתיות בנוגע להר הבית והמקומות הקדושים, וכן פרסומים בדבר עידוד של גורמים קיצוניים להיעצר על-ידי המשטרה בניסיון להגיע להר הבית ולפעול במקום שלא כדין. משטרת ישראל פועלת בירושלים וביתר הגזרות עם כל גופי הביטחון, בכל שעות היממה, במישור הגלוי והסמוי, נגד כל אדם שינסה להפר את הסדר ולפעול בניגוד לחוק ולנוהג הקיים בהר הבית וביתר המקומות הקדושים בעיר".
3 צפייה בגלריה
דגל ישראל על רקע הר הבית בירושלים
דגל ישראל על רקע הר הבית בירושלים
הר הבית בירושלים. "נפעל נגד כל אדם שינסה לפעול בניגוד לנוהג במקום"
(צילום: AFP)
3 צפייה בגלריה
רפאל מוריס עם הגדי שגידלה המשפחה והוחרם על ידי המשטרה.
רפאל מוריס עם הגדי שגידלה המשפחה והוחרם על ידי המשטרה.
רפאל מוריס עם הגדי שגידלה המשפחה והוחרם על ידי המשטרה.
(צילום: TPS)
"מקרים ופרסומים שיעלו חשד לעבירה פלילית יבדקו ויטופלו בהתאם", הוסיפו במשטרה. "בנוסף פורעי חוק ומפרי סדר מכל סוג שהם - הם יטופלו בהתאם, לרבות ביצוע מעצרים, פתיחה בחקירות פליליות והרחקה מהאזור ככל שיידרש".
במשטרה הוסיפו: "אנו קוראים לציבור שלא לתת במה, יחס או ביטוי לשוליים קיצונים המנסים או קוראים להפר את הסדר והחוק. הנוהג הקיים בהר הבית וביתר המקומות הקדושים בעיר ירושלים נשמר וימשיך להישמר כל העת, ולא נאפשר לקיצוניים ועבריינים מכל סוג שהם להפר אותו".

3 צפייה בגלריה
הנשיא הרצוג ובארוחת שבירת צום הרמדאן (איפטאר)
הנשיא הרצוג ובארוחת שבירת צום הרמדאן (איפטאר)
גם הנשיא הרצוג התערב. הזהיר מ"שקרים" בנוגע להר הבית
(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
אתמול התייחס הנשיא יצחק הרצוג לפרסומים ואמר כי "בימים האחרונים מופצים פרסומים שקריים ברשתות החברתיות בנוגע להר הבית והמקומות הקדושים. אני רוצה לנצל את הבמה ולהבהיר - מדובר בשקרים".
בתנועת "חוזרים להר" הבהירו כי הם מתכוונים להגיע ביום שישי לאזור הר הבית כדי להקריב קורבן לחג הפסח. לפי ראשי התנועה, מי שייעצר יקבל בתמורה לכך פיצוי כספי. במקביל, יו"ר התנועה רפאל מוריס קיבל בימים האחרונים צו אלוף שמרחיק אותו מהעיר העתיקה ומה הבית. מוריס הודיע כי יגיע למקום למרות הרחקתו.
מתנועת "חוזרים להר" נמסר בתגובה למעצרי המנע: "המשטרה מתהדרת במתן חופש פולחן לכל הדתות אך המציאות מבישה, המשטרה רוקדת לצלילי החליל של חמאס ועוצרת בברוטליות כל יהודי שחושב לקיים את מצוות החג - הקרבת קורבן פסח. כל מאמציה של המשטרה לא יועילו אנו נגיע בערב פסח במטרה להקריב קורבן פסח".