כ-200 בני משפחה וחברים התכנסו הבוקר (ב') להלווייתו של איליה סוסנסקי בן ה-25, שנרצח בפיגוע בשכונת נווה יעקב בירושלים. איליה, שהיה רוכב האופנוע שנרצח בידי המחבל בליל שבת, עבד כ-DJ במסיבות טבע ובבר הקקטוס בבירה, שנותר סגור אתמול.
עידן אסרף, חברו של איליה, סיפר לפני ההלוויה: "הוא היה ילד שמפזר אהבה לכולם, וכולם אהבו אותו. הוא השאיר חותם בכל מקום שהיה. הוא יצא לעבודה ולא חזר הביתה". אסרף הוסיף כי איליה "הוא אדם שלא נשכח. השמחה שלו, התחושה שנתן לסובבים כשתמיד אמר 'אני אחריכם'. כששמעתי שהיה פיגוע והראו את הזירה הייתה לי תחושה לא טובה. ראיתי את האופנוע שלו זרוק בזירה, ואמרתי שאני מכיר את האופנוע".
4 צפייה בגלריה
איליה סוסנסקי ז"ל
איליה סוסנסקי ז"ל
איליה סוסנסקי ז"ל
(באדיבות המשפחה )
4 צפייה בגלריה
הלווייתו של איליה סוסנסקי בהר מנוחות בירושלים
הלווייתו של איליה סוסנסקי בהר מנוחות בירושלים
"תמיד היה רואה את הטוב, קרא לכולם 'בוס'". בני משפחה וחברים בהלוויה, היום
(צילום: שלו שלום)
4 צפייה בגלריה
הלווייתו של איליה סוסנסקי בהר מנוחות בירושלים
הלווייתו של איליה סוסנסקי בהר מנוחות בירושלים
(צילום: שלו שלום)
בכפר הנופש האינדיאני במושב אבני איתן שבגולן, שבו עבד איליה עד לפני כחודשיים, סיפרו על העובד המסור שהיה. "איליה היה נשמה מאירה ענקית. תמיד עם חיוך רחב על הפנים, תמיד שמח לעזור בכל דבר. הוא היה מאותם יחידי סגולה שגורמים לכל אדם להרגיש נוח בחברתם", סיפרה דקלה אפשטיין. "הוא היה מצמיד לכולם את הכינוי 'בוס', גם אם היה מדבר עם ילד בן 10. הוא היה שואל 'מה העניינים בוס? הכול בסדר בוס?'. כל מי שעבד איתו, שהכיר אותו, שקיבל ממנו שירות, מיד התאהב בשמחת החיים שלו. הוא תמיד היה רואה את הטוב, ואף פעם לא שמעתי אותו מתלונן".
היא הוסיפה: "לפני כחודשיים, כשהודיע שהוא רוצה לעזוב את העבודה בגולן, ביקשנו ממנו שיישאר עוד קצת, עוד חודש, עוד שבוע... אבל הוא אמר שהוא מתגעגע לחיי העיר, וחסרים לו האקשן וחיי הלילה, והקרבה למשפחתו. קיבלנו את החלטתו, אבל הפספוס הגדול צורב את הלב. אם היה נשאר אולי היה בחיים היום, אבל כנראה שנכתב למעלה משהו אחר".
הוריו של איליה מתגוררים בשכונת נווה יעקב. ביום שישי האחרון הוא עלה על האופנוע שלו כדי להגיע לבר עבודתו במרכז ירושלים, ונורה על ידי המחבל. אשר עזרן, חברו של איליה, סיפר כי רק לפני שבוע הרימו לחיים. "היית ילד שכולו טוב, פצצת אנרגיה מתקתקת שרק רוצים לעטוף בחיבוק", כתב עליו. עדי יונה, חבר אחר של איליה, כתב: "אתה קסם, חיוך מהלך, נשמה טובה שעשתה רק טוב. הלב מרוסק. אני לא מעכל שאתה לא כאן בוס. איפה אתה?".

עומרי גורן, חברו של איליה, סיפר הבוקר בריאיון לאולפן ynet על התחושות הקשות: "חשוב לי לספר כמה הוא היה אדם טוב, וכמה הוא נתן לכולם להרגיש בנוח. הוא היה הלב והמשפחה של כולנו. לנו רק נשאר לקחת את האור הזה ולגרום לכולנו להיות טובים יותר. אין לדעת מה יקרה מחר". גורן הוסיף: "אנחנו לא מצליחים להכיר את זה. המציאות כאן חייבת להיות הרבה יותר בטוחה. משהו חייב כבר לזוז ולקרות לפני שיהיה מאוחר מדי".
יוליה וקסלר, בת דודתו של איליה, סיפרה הבוקר על "בחור שתמיד היה עם אין סוף אנרגיות טובות". בריאיון לשרון כידון וישי שנרב ב-ynet radio סיפרה: "הוא היה מסוגל להאיר כל מקום שהוא נכנס אליו. מאוד מצחיק, רגיש, אהוב, תמיד מוקף בחברים. הוא היה מאוד כריזמטי ומוכשר, והתעסק במוזיקה מגיל אפס".
"זה מצב בלתי נתפס. אנחנו כולנו כואבים", אמרה וקסלר. "רצח כל כך מיותר של אדם כל כך מדהים. אנחנו לא מעכלים כולנו, המשפחה. אני מכירה אותו מאז שהוא נולד. למרות פער הגילים בינינו תמיד הייתי מקשיבה לו בסקרנות. כשאני חושבת עליו, אני ישר נזכרת בשמחה ובכיף".
4 צפייה בגלריה
אשר נתן מורלי שנהרג בפיגוע בנווה יעקב
אשר נתן מורלי שנהרג בפיגוע בנווה יעקב
אשר נתן מרלי בן ה-14, שנרצח בפיגוע בנווה יעקב
(באדיבות המשפחה)

קמפיין גיוס כספים למשפחתו של הנער שנרצח בפיגוע

בסביבתם של בני משפחתו של אשר נתן מרלי בן ה-14, שנרצח גם הוא בפיגוע בנווה יעקב, פתחו בקמפיין לגיוס כספים למשפחתו. חבר המשפחה ששוחח עם ynet סיפר על מצבם הכלכלי הקשה של הוריו: "אנחנו צריכים את העזרה של עם ישראל. המצב של המשפחה נורא ואיום כבר שנים. הם גרים בדירה לא שלהם, שממנה הם אמורים להתפנות כל יום. האבא איבד את אחיו לפני שבע שנים, ומאז מצבו הנפשי הידרדר וקשה לו לפרנס. האמא עוסקת בחינוך הילדים. המשפחה בת תשע נפשות, וגרה בדירה של כ-50 מ"ר. לאחר הטרגדיה נודע לנו על המצב הכלכלי הקשה שלהם, ונשמח שעם ישראל יתגייס לתרומות בשעה הקשה הזו. החשבון שלהם מעוקל, ולכן הכסף עובר לעמותת בית חב"ד, שינהל איתם יחד את הכסף".
לתרומות - https://app.icount.co.il/m/b2f07
‏להעברה בנקאית - בית חב"ד נווה יעקב ועטרות
מרכנתיל 742, מספר חשבון 76507