טרגדיה בפעילות מבצעית ליד טול כרם: לוחם צה"ל נהרג אמש (שני) מירי חברו באזור קו התפר. כך הותר הלילה לפרסום. הודעה נמסרה למשפחתו של הלוחם שנהרג, צה"ל פתח בבדיקת נסיבות האירוע החריג.
מהתחקיר הראשוני עולה כי הלוחם עזב את העמדה שבה שהה למשך זמן קצר, וכששב זוהה בטעות כחשוד על ידי חברו, שירה שני כדורים. הלוחם שנפגע פונה לבית החולים מאיר בכפר סבא, שם נקבע מותו.
1 צפייה בגלריה
הכוחות בטול כרם
הכוחות בטול כרם
הכוחות באזור טול כרם
בתחילה דיווחו בצה"ל כי מדובר בפיגוע ירי. כוחות צה"ל פתחו תחילה במצוד ובסריקות נרחבות באזור טול כרם, ולגזרה הוקפצו כוחות נוספים - אבל עד מהרה התברר שאין מדובר בפיגוע, ושהחייל נפגע מירי כוחותינו.
גורמים בצה"ל אמרו כי "מדובר באירוע קשה מאוד עם תוצאות קשות". הם ציינו כי סמוך ל-22:30 דיווחו לוחמים שפרוסים בעמדות בקו התפר ליד טול כרם על שמיעת ירי בסמוך להם. תחילה עלה חשד שמדובר בירי לעבר החיילים מהצד הפלסטיני, ולכן הוקפצו כוחות רבים.
מפקדים שהגיעו לאחת מעמדות החיילים, שבה שמרו שני לוחמים, הבינו שאחד מהם ירה בטעות על חברו שני כדורים, שאחד מהם היה קטלני. הרמטכ"ל צפוי להגיע בבוקר לזירה, במטרה לתחקר אישית את נסיבות האירוע הטרגי.
המקרה אירע בזמן שהכוננות גבוהה, פחות מ-48 שעות לאחר שתושב מזרח ירושלים פתח באש ליד העיר העתיקה ופצע שמונה בני אדם, בהם שניים באורח קשה. אתמול בצהריים הגיע המחבל, אמיר סידאווי, לזירת הפיגוע סמוך לקבר דוד המלך יחד עם חוקרי המשטרה, וביצע שחזור של הפיגוע. אתמול בלילה אירע ניסיון פיגוע נוסף במזרח ירושלים - חשוד ניסה לדקור מסתערבי מג"ב, וחוסל.
פורסם לראשונה: 22:49, 15.08.22