מאז שחיזבאללה החל לפרסם את שמות ההרוגים משורותיו עם תחילת הלחימה בזירה הצפונית, ליד כל הרוג נכתב גם שם היישוב שממנו הוא הגיע. הרוב המוחלט של הרוגי חיזבאללה חי בכפרים ובעיירות בדרום לבנון, באזור הגובל עם ישראל. עד כה הכריז ארגון הטרור על 126 הרוגים רשמיים השייכים לו, כאשר לפי ההערכות הישראליות המספר האמיתי גדול יותר. רק אמש (שני) אמר שר הביטחון יואב גלנט כי ישראל חיסלה כ-150 פעילים של הארגון, בהצהרה אחרי הערכת מצב בפיקוד הצפון.
1 צפייה בגלריה
חיילים של חיזבאללה בזמן אימון
חיילים של חיזבאללה בזמן אימון
לוחמי חיזבאללה
(צילום: AP)

בין הכפרים והעיירות בדרום לבנון, שההרוגים פעילי חיזבאללה מגיעים מהם, ניתן למנות את: מרכבא, עיתרון, יארון, עייתא א-שעב, בלידא, עבאסיה, בית ליף, מיס אל-ג'בל, אל-קלילה, כפר כילא, א-נבטיה, שקרא, חרבת סלם, יאטר, אלחיאם, ג'ויא, א-סוואנה ועוד. הכפרים הללו מתחלקים למעשה בין שני מחוזות בלבנון, ששניהם בדרום המדינה, סמוך לגבול עם ישראל: מחוז דרום לבנון ומחוז א-נבטיה.
מלבד אזור דרום לבנון, יש מחוז נוסף שממנו, על פי פרסומי חיזבאללה מגיעים למעלה מ-15 הרוגים מהארגון והוא מחוז אל-בקאע, שנמצא במזרח לבנון, על הגבול עם סוריה. מלבד האזורים הללו, ישנם עוד הרוגים בודדים ממקומות אחרים כמו ביירות.

חלק משמות העיירות והכפרים מוכרים מהתקיפות הישראליות שבוצעו בהם בשבועות האחרונים. עייתא א-שעב למשל - עיירה שעלתה פעמים רבות לכותרות בדיווחים הלבנוניים על תקיפות צה"ל בדרום לבנון. מדובר בעיירה שחיזבאללה דיווח על מספר הרוגים של הארגון שהגיעו ממנה.
בין ההרוגים שדווחו מעייתא א-שעב נמצאים גם חוסיין כמאל סרור ומוחמד נעמה סרור, שניהם בעלי אותו שם משפחה מאותה העיירה וגם בעלי אותו שם המשפחה של ראש העיירה, מוחמד סרור, שהתראיין מספר פעמים לתקשורת מתחילת המלחמה.
באחד הראיונות לאל-ערבי אל-ג'דיד בתחילת החודש הוא ציין כי ישנו הרוג ממשפחתו כתוצאה מתקיפה ישראלית והוסיף כי "התקיפות בעיירה אלימות מאד ומתבצעות על ידי מטוסי קרב שמכוונים גם לבתי מגורים". הוא הזכיר כי התקיפות מגבירות את העקירה של הלבנונים וזה מה שישראל רוצה לדבריו: "לעקור אנשים ולהרוג אותם". מה שהוא שכח לציין זה שיש מספר פעילי חיזבאללה ממשפחתו מעייתא א-שעב, ואת זה ניתן להבין מפרסומי שמות ההרוגים של חיזבאללה.
חיזבאללה טוען לתקיפות של ישראל על כפרים ועיירות בלבנון, אך רבים מתושבי אותם אזורים הם פעילי טרור מחיזבאללה, שחיים שם עם משפחותיהם ונקראים למשימה כאשר חיזבאללה נותן הנחיה. לפני שבועיים מסר גורם צבאי לאל-ערבי אל-ג'דיד הקטארי כי "הוצאת כוחות רדואן מהגבול זה דבר לא הגיוני, במיוחד כי הם כוללים אנשים מעיירות ומכפרי הגבול שחיים ועובדים שם ומצטרפים לקרב כשהוא קורה. ולכן הם לא יעזבו את אדמותיהם".
פורסם לראשונה: 22:23, 25.12.23