2 צפייה בגלריה
נשיא המדינה יצחק הרצוג
נשיא המדינה יצחק הרצוג
נשיא המדינה יצחק הרצוג
(צילום: אלכס קולומויסקי)
בכירי מערכת הביטחון לשעבר פרסמו הבוקר (יום רביעי) קריאה לנשיא המדינה יצחק הרצוג שלא "לתת יד וחסות לפגיעה בדמוקרטיה ובמערכת המשפט". על המכתב חתומים, בין השאר, ראש הממשלה והרמטכ"ל לשעבר אהוד ברק - שגם ביקר את הרצוג בחריפות בהפגנה בתל אביב - וגם הרמטכ"ל לשעבר משה יעלון ודן חילוץ, ראשי השב"כ לשעבר נדב ארגמן, יובל דיסקין, כרמי גילון ויעקב פרי, וראש המוסד לשעבר תמיר פרדו.
"בתשעת השבועות האחרונים מאז שר המשפטים יריב לוין הכריז על תוכניתו לבצע הפיכה משטרית ולהפוך את ישראל לדיקטטורה דה פקטו, מדינת ישראל נמצאת במשבר חברתי-פוליטי-משטרי מהקשים והגורליים ביותר מאז קום המדינה", כתבו הבכירים לשעבר. "עת פרסמת את מתווה הנשיא, ציינת כי תנאי בסיס להידברות הוא עצירת תהליך החקיקה. מאז, לא רק שהחקיקה הדורסנית לא נעצרה, אלא הובאו הצעות חוק נוספות שנועדו לרסק את הדמוקרטיה.
2 צפייה בגלריה
הפגנה ברחוב קפלן תל אביב נגד המהפכה המשפטית
הפגנה ברחוב קפלן תל אביב נגד המהפכה המשפטית
אהוד ברק בהפגנה בתל אביב לפני ארבעה ימים. פנה להרצוג: "אתה עם מחנה ה-D9 או עם מחנה מגילת העצמאות?"
(צילום: טל שחר)
"אנו רואים כי למרות רצונך הטוב ומאמציך, התנהלותך בשבועות האחרונים מאז פרסום מתווה הנשיא, לא צלחה. הקרע הולך ומתפתח, ואותו יהיה קשה לאחות. במצב שנוצר חייבת להיות שקיפות מלאה בתהליך כדי לייצר מחדש אמון בעם. כל מתווה שייצא מהדיונים הללו, שאין בו ביסוס ברור של הדמוקרטיה היהודית ליברלית ברוח מגילת העצמאות לא יהיה מקובל עלינו וכפי הנראה על רוב הציבור. אנו נתנגד לכך בכל דרך חוקית ודמוקרטית אפשרית.
"אנו קוראים לך כבוד הנשיא, להודיע באופן שאינו משתמע לשני פנים, שלא תיתן את ידך ואת חסותך כנשיא המדינה לפגיעה בדמוקרטיה ובמערכת המשפט. כבוד הנשיא, היה והחקיקה תיעצר ותבוטל, אנו נקרא מיידית להקמת וועדה ציבורית תחת חסותך, שתקיים הידברות במטרה לגבש חוקה בהסכמה למדינת ישראל היהודית הדמוקרטית וברוח מגילת העצמאות".