טענת המגישה - ותשובת בנט
רשת BBC התנצלה אתמול (רביעי) על אמירה מקוממת של מגישת החדשות אנג'נה גאדג'יל, שאמרה בריאיון שקיימה עם ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט ביום שלישי כי "כוחות צה"ל נהנים להרוג ילדים פלסטינים".
גאדג'יל אמרה את הדברים במהלך דיון על מבצע "בית וגן" שצה"ל ניהל בג'נין במשך יומיים. היא האשימה: "צה"ל מכנה את המבצע 'פעילות מבצעית', אך אנו יודעים שצעירים נהרגים - ארבעה מהם מתחת לגיל 18. האם זה באמת מה שהצבא תכנן לעשות? להרוג אנשים בני 18-16?".
1 צפייה בגלריה
ישיבת הממשלה בנושא אישור ההסכם הימי עם לבנון
ישיבת הממשלה בנושא אישור ההסכם הימי עם לבנון
"לא שותקים על כבודה של ישראל". בנט
(צילום: יואב דודקביץ')
בנט השיב: "בדיוק להיפך. כל 11 ההרוגים (באותה נקודת זמן) הם מחבלים. העובדה שמדובר במחבלים צעירים שבוחרים לקחת נשק לידיים היא באחריותם". בעקבות זאת המראיינת האשימה: "מחבלים, אולם ילדים. כוחות צה"ל נהנים להרוג ילדים". בנט התקומם: "מדהים שאת אומרת את זה, כי המחבלים הם אלו שהורגים אותנו".
לפי דיווח באתר The Jewish Chronicle, הודעת ההתנצלות הגיעה בעקבות לחץ מצד הקהילה היהודית, שהאשימה את הרשת בסיקור מוטה. בהודעת ה-BBC נמסר: "קיבלנו תלונות והערות על ריאיון עם נפתלי בנט ששודר ברשת, בנוגע לאירועים האחרונים בגדה המערבית וישראל. התלונות נגעו לשאלות על מותם של צעירים במחנה הפליטים ג'נין. בעוד שמדובר בנושא לגיטימי לבחינה בריאיון, אנו מתנצלים על השפה ועל כך שהניסוח היה לא מוצלח ולא הולם".
לאחר פרסום ההתנצלות, בנט כתב בטוויטר כי "המשימה הושלמה בניצחון מוחץ: רשת ה-BBC הבריטית פרסמה לפני התנצלות רשמית על הריאיון הנבזי. אתמול קיימתי ריאיון ברשת ה-BBC על מנת להגן על מדינת ישראל. המראיינת חרגה באופן קיצוני מכל הכללים ואף אמרה כי 'חיילי צה"ל נהנים להרוג ילדים'. לא שתקתי והשבתי לה בחריפות. לאחר הריאיון יצאנו למערכה והפעלנו כוחות רבים בעולם בדרישה להתנצלות רשמית. לפני מספר דקות השגנו את התוצאה הנדירה: BBC הודתה בחומרת הריאיון והתנצלה. אנחנו לא שותקים על כבודה של מדינת ישראל".