3 צפייה בגלריה
מבצע ההתיישבות המתנחלים "אביתר כפול 10"
מבצע ההתיישבות המתנחלים "אביתר כפול 10"
סיור המתנחלים ביהודה ושומרון
כאב הראש של לפיד? הבוקר (שלישי) יצא לדרך מסע בן שלושה ימים של סיורי שטח, בהובלתה של תנועת "נחלה", לנקודות שונות ברחבי יהודה ושומרון - במטרה להתיישב בהן בחודש הבא. המסע הוא חלק מ"מבצע ההתיישבות" שהמתנחלים מתכננים לקיץ הקרוב, שאותו הם מכנים "אביתר כפול 10".
"מבצע ההתיישבות" מקבל משמעות רחבה אף יותר לאחר שראש הממשלה נפתלי בנט הודיע אתמול על הכוונה לפזר את הכנסת ולהקדים את הבחירות, החלטה שבעקבותיה ייכנס יאיר לפיד ללשכת ראש הממשלה בתקופת ממשלת המעבר עד הבחירות.
3 צפייה בגלריה
 גבעת אביתר
 גבעת אביתר
ישיבת אביתר. "כפול 10"
(צילום: רויטרס)
3 צפייה בגלריה
נפתלי בנט ויאיר לפיד בהצהרות לתקשורת
נפתלי בנט ויאיר לפיד בהצהרות לתקשורת
איך הוא יגיב ליוזמת המתנחלים? יאיר לפיד
(צילום: אלכס גמבורג )
לאחרונה התקיימו מאות חוגי בית ושיחות ברחבי הארץ, בהם השתתפו יותר מ-1,000 פעילים שהצטרפו למהלך להקים יישובים חדשים ברחבי יהודה ושומרון. למהלך שותפות מועצות רבות ביו"ש, בהן בנימין, שומרון, גוש עציון, הר חברון, מעלה אדומים, בית אל, קדומים, קריית ארבע, בקעת הירדן וקרני שומרון. כמו כן, כמה ארגונים הצטרפו גם ליוזמה, בהם ארגון "עד כאן" ותנועת הריבונות.
ב-20 ביולי מתכננים המתנחלים עלייה גדולה לקרקע ביותר מעשרה מאחזים בו זמנית, ולכן רבים מהם נערכים לכך בדרכים שונות, למשל בקיום סיורי שטח. מטרת הסיורים היא שמשפחות וצעירים יכירו את הנקודות והשטחים, ילמדו את החשיבות הערכית והאסטרטגית שלהם ויתכננו כיצד לעלות אליהם בעוד כחודש.
"גם מי שבקיא בשטח לומד בכל סיור הרבה מאוד דברים חדשים", אמרה יו"ר תנועת "נחלה", דניאלה וייס. "האנשים הרבים שמשתתפים בסיור לא לומדים רק אהבת ארץ ישראל דרך הרגליים, אלא גם בקיאות על האפשרויות השונות להקים ישובים חדשים ביהודה ושומרון".