בדרך לכתב אישום: בית משפט השלום בתל אביב שחרר הבוקר (שישי) למעצר בית של שמונה ימים את הצעיר בן ה-19 והגבר בן ה-28 שלפי החשד היו מעורבים בסחיטה באיומים של עמוס לוזון על רקע הפצת סרטון מיני שבו תועד איש העסקים. ההחלטה של השופט שאול אבינור התקבלה בהסכמת היחידה החוקרת של המשטרה, אחרי שאתמול שוחרר למעצר בית גם החשוד בן ה-17 - בנו של שופט.
נציג המשטרה אמר בדיון היום: "אנחנו מסכימים לשחרור החשודים הבגירים עקב החלטת בית המשפט לשחרר את הקטין. ביקשנו מעצר בית כדי לסיים פעולות אחרונות בחקירה ובשבוע הבא התיק יעבור לעיון הפרקליטות שמתכוונת להגיש כתב אישום".
2 צפייה בגלריה
איש העסקים עמוס לוזון
איש העסקים עמוס לוזון
איש העסקים עמוס לוזון
(צילום: מוטי קמחי)
2 צפייה בגלריה
אחד החשודים בהפצת הסרטון המיני של עמוס לוזון
אחד החשודים בהפצת הסרטון המיני של עמוס לוזון
אחד החשודים בבית המשפט
(צילום: יריב כץ)
במהלך הדיון שנערך אתמול בבית המשפט, נחשף כי החשוד בן ה-28 מכפר שמריהו - בנו של בעל קבוצת כדורגל לשעבר - הודה שצילם את הסרטון שתיעד בסתר את הנעשה בתוך הבריכה בחצר ביתו של לוזון בארסוף, אך אמר להגנתו כי מדובר היה ב"מעשה שטות" ושלא הייתה לו כוונה לסחוט את איש העסקים.
לפי החשד, מצלם הסרטון העביר את התיעוד לחשוד בן 19 - תושב כפר שמריהו אף הוא ובן של בעל חברה ציבורית במשק. במקביל נעצר במסגרת החקירה גם נער בן 17, בן של שופט, שלפי החשד שלח הודעת סחיטה ודרישה להעביר 13 אלף שקלים לבנה של אירית רחמים, בת זוגו לשעבר של לוזון.

נציג המשטרה אמר בדיון אתמול כי "מאז הארכת המעצר הקודמת התרחשו שלוש התפתחויות דרמטיות שקשורות לחשודים". על שמם של החשודים ותמונתם הוטל צו איסור פרסום לבקשת עורכי דינם.
שלושת החשודים, שלהם מייחסת המשטרה עבירות של סחיטה באיומים, קשירת קשר לביצוע פשע, פגיעה בפרטיות והטרדה מינית, נעצרו לפני כשלושה שבועות אחרי הפצת הסרטון המיני ברשת. בנו של השופט טען בחקירתו כי חברו, הצעיר בן ה-19, הכריח אותו לשלוח את הודעת הסחיטה. מנגד, הצעיר טען שכלל לא היה מודע לשיחת הטלפון שבה התבצעה הסחיטה.
לוזון, בן 62, הוא מחזיק השליטה בחברה "קבוצת עמוס לוזון יזמות ואנרגיה", שנסחרת בבורסה ובה הוא מכהן כמנכ"ל וכדירקטור. בנוסף, לוזון היה גם הבעלים של קבוצת הכדורגל מכבי פתח תקווה, שאותה רכש לפני 30 שנה ביחד עם אחיו אבי לוזון. כיום הוא הבעלים של קבוצת הפועל ראשון לציון.