רימס אבו עלי, נערה בת 14, נפצעה הבוקר (ראשון) באורח בינוני מקליע תועה שחדר לביתה ופגע בבטנה במהלך חילופי ירי בין שתי משפחות ברהט. צוות של מגן דוד אדום פינה את הנערה לבית החולים סורוקה בבאר שבע, משטרת מרחב הנגב עצרה שלושה חשודים במעורבות בירי. "רימס באה וצרחה 'אימא, אימא'. אמרתי לה להירגע עד שקלטתי שקיבלה כדור בבטן", סיפרה נחמידו, אמה של הנערה.
הדיווח על הירי בשכונה 20 בעיר התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב נגב בשעה 05:02. חובשים ופרמדיקים העניקו טיפול רפואי לנערה, ופינו אותה עם פציעה חודרת לבית החולים.
חובש בכיר במד"א מאלק אבו ערארה סיפר: "חברו אלינו בצומת והביאו אלינו נערה בת 14 שהייתה בהכרה מלאה וסבלה מפציעה חודרת בגופה. העברנו אותה מיד לניידת טיפול נמרץ, הענקנו לה טיפול רפואי מתקדם שכלל חבישות ועצירת דימומים ופינינו אותה לבית החולים כשמצבה יציב".
3 צפייה בגלריה
הכדור שפגע בבית המשפחה
הכדור שפגע בבית המשפחה
קליעים חדרו לבית המשפחה, אחד מהם פגע בנערה
3 צפייה בגלריה
נחמידו אבו עלי
נחמידו אבו עלי
"אמרתי לה להירגע עד שקלטתי שקיבלה כדור בבטן". האם נחמידו אבו עלי
(צילום: רועי עידן)
"היינו בבית, במשך שעות שמענו יריות. התכוננו לאכול את הארוחה האחרונה לפני הצום. נכנסנו לחדרים ושמענו יריות. רימס אמרה 'אני לא יכולה לנשום', צרחתי ואז כולם באו ופינו אותה", שחזרה האם נחמידו. היא מתחה ביקורת חריפה על המשטרה: "הגיע הזמן לספר כמה אנחנו מופקרים, אין לנו את הזכות לביטחון ואין לנו את הזכות לבקש ביטחון".
האם אמרה עוד: "מהשעה 23:00 בלילה אנחנו מתקשרים למשטרה ומעדכנים אותם מה קרה. אנחנו גרים בבתים ישנים, חלק מהם פחונים. היו כמה סבבים של ירי. זה התחיל משעה 19:00 בערב ונמשך עד 6:00 בבוקר. היו הפסקות בין לבין. המשטרה יכלה להעלות מסוק, להאיר את השטח ולהרתיע אחרים. המשטרה ברהט צריכה לסגור את התחנה ולעוף משם".

"שיירו שעה, שעתיים, שלוש, ארבע. ערבים"

האחות נהלה סיפרה: "אחרי שרימס נפצעה זה המשיך. המשטרה לא הגיעה למקום אחרי שהיא נורתה. חוקר הגיע לבית החולים ובשעה 06:20 סיים את החקירה. החוקר אמר שקצין התחנה ביקש עזרה מתחנת באר שבע עם מסוק ולא קיבל. מחבל? מנטרלים. רהט? שיירו שעה, שעתיים, שלוש, ארבע. ערבים. ברחנו מהבתים שלנו, למה? אם זה היה יהודי, היו עושים הכול כדי לעצור את זה. היו נכנסים לשטח האש. זה היה ירי היסטרי, השוטרים צריכים להתבייש ופשוט ללכת מהעיר.
"במוקד 100 שמעו את הבכי של הילדים והיריות. זה לא מעניין אף אחד. ילדה בת 14 נפצעה בבית שלה. למה היא צריכה לשכב אחר כך חמש שעות בחדר ניתוח? מגן דוד אדום לא הגיעו אלינו. פינינו את רימס כשהירי נמשך מעלינו. פגשנו אותם בדרך". קרובי משפחה אחרים אמרו: "בשטחים מפעילים שב"כ, מביאים את מי שתכנן את הפיגוע, את מי שהסיע. פה אנשים יורים חופשי בנשק חי, למה אנחנו צריכים להתחנן למשטרה שיגנו עלינו?".

3 צפייה בגלריה
ירי על שנאי חשמל ברהט
ירי על שנאי חשמל ברהט
תיעוד מתוך ירי לעבר שנאי ברהט
במהלך הלילה ואמש היו עוד כמה אירועי ירי ברחבי העיר הבדואית. באחד המקרים תועד אלמוני יורה לכל עבר ופוגע בשנאי. לא דווח על נפגעים, כמה בתים נותקו מחשמל. "כל הלילה זה העסיק אותנו. אנחנו קוראים לאוכלוסייה המקומית ולמנהיגות לגלות אחריות", אמר גורם במשטרה. בשבוע שעבר הושלך חזיז לעבר בית קפה בעיר, לאחר שני אירועי ירי ותקיפה בבתי קפה אחרים ברהט.

חטיפה בגלל תמונה בוואטסאפ המשפחתי

במקביל, בשבוע שעבר הגישה הפרקליטות כתב אישום נגד ארבעה גברים ממשפחת אלגלאוי בעיר בגין חטיפה לשם רצח של צעירה בת 23. חוקרי תחנת רהט עצרו את הארבעה לאחר ששכנה דיווחה על החטיפה. בחקירה התברר כי לחטיפה קדם פרסום תמונה של הצעירה בקבוצת הוואטסאפ המשפחתית צועדת ברחוב ברהט.
אחיה של הצעירה הגיע לביתה ואיים עליה "תשמרי על עצמך ותיזהרי". היא הסבירה לאח שבסך הכול יצאה להליכה. לפי כתב האישום, הארבעה נכנסו לביתה, הרימו אותה והכניסו אותה בכוח לרכב תוך כדי שהם מכים אותם באגרופים בכל חלקי גופה. אחיין של הקורבן איים עליה שהיא צריכה למות.
לפי כתב האישום, המעורבים בחטיפה עצרו בחורשה מרוחקת מהעיר, ואחד מאחייניה של הצעירה חנק אותה במוט ברזל ואמר לה "תמותי". לאחר מכן לקחו הנאשמים חרב ואיימו עליה. בהמשך הם השכיבו אותה על הארץ והורו לאחד מאחיה לדרוס אותה. האח הניע את הרכב ובמקביל איימו עליה המעורבים שיירו בה ויקברו אותה מבלי שאף אחד יידע וכי כבר חפרו בור לגופתה.
שוטר תחנה רהט פנו לבני משפחתה של הצעירה, ודרשו מהם לסייע באיתורה באופן מיידי. אחד הנאשמים קיבל שיחת טלפון ובעקבות כך הם חדלו ממעשיהם. הנאשמים לקחו את הצעירה בשעת לילה מאוחרת ברכב עד לתחנת המשטרה. היא יצאה מהרכב חבולה, בוכה ונסערת. הפרקליטות ייחסה לנאשמים חטיפה לשם רצח, חבלה חמורה בנסיבות מחמירות, הדחה בחקירה ואיומים.
בבקשה למעצר עד תום ההליכים של המעורבים נכתב: "החשש לחייהן של כלל הנשים במגזר הבדואי מתעצם לאור המעשים המיוחסים לנאשמים, שכן כל 'חטאה' של המתלוננת שיצאה להליכה בסביבת ביתה שלה עם שכנתה. על בית המשפט להעביר מסר ברור וחד משמעי כי התנהגות עבריינית כזו היא מהמסוכנות ביותר".