השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ומפכ"ל המשטרה רב ניצב קובי שבתאי, עורכים הערב (יום ג') מסיבת עיתונאים. בפתח דבריו אמר השר כי "תרחיש הייחוס שאני שומע מרוב אנשי המקצוע במשרד הזה, במשטרה, במג"ב ובצה"ל הוא ש'שומר חומות 2' בפתח". לדבריו, "בתרחיש כזה יש רק יתרון אחד - חיזוק המשטרה הכחולה והקמת משמר לאומי".
בן גביר הוסיף כי "לאורך שנים רבות סובלת משטרת ישראל ממחסור תקציבי חמור". הוא הביאו דוגמאות לשכר של שוטרים, והוסיף "השוטרים הגיבורים שלנו עובדים בלילות, בימים, בשבתות ובחגים. הם חוזרים הביתה עם סכומים כל כך נמוכים. לא פלא שבשנת 2022 התפטרו פי 2 שוטרים מאשר 2021. בשנה האחרונה זינק מספר המתפטרים ל-1,030 שוטרים שהתפטרו מהמשטרה". הוא אמר כי משכורות השוטרים יעלו ב-20 עד 40 אחוזים. "כדאי לאפשר לשוטרים להתגייס בכבוד. אני קורא לכל השוטרים שעזבו את המשטרה בשנים האחרונות - 'שובו הביתה, זה הבית שלכם'". הוא הוסיף כי גם יגויסו שוטרים חדשים.
4 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר בהצהרה לתקשורת
איתמר בן גביר בהצהרה לתקשורת
קרא לאזרחים: "בואו להתנדב למשמר הלאומי". בן גביר
(צילום: רפי קוץ)
הוא קרא לאזרחים להצטרף ל"משמר הלאומי", ואמר: "כוח המשמר הלאומי קורא לכם בואו להתנדב היום הזה הוא יום של בשורה בשורה לאזרחי ישראל". בן גביר הדגיש כי העבודה שלו עם המפכ"ל היא טובה מאוד.
השר אמר שיש חשש של אנשים לצאת מבתיהם. "ראיתי אזרחים שחוששים לחיים שלהם, מפחדים לצאת מהבית כאילו אנחנו חיים בשנת תרפ"ט בחברון", הוא אמר. "בחצי השנה האחרונה עברתי מעיר לעיר, מיישוב ליישוב. שמעתי אזרחים מודאגים רבים וברור לי שהגיע הזמן לעשות שינוי כיוון משמעותי, כדי לחזק את הביטחון האישי, להחזיר את המשילות לאזרחי ישראל - ליהודים וערבים, לדתיים, לחרדים, לחילונים, לצ'רקסים, לדרוזים, לנוצרים - לכולנו מגיע ביטחון".
בן גביר הזכיר גם את הפשיעה במגזר הערבי: "יש לעשות יותר נגד הפשיעה במגזר הערבי. אם אני אצליח, ילדה בת 8 ברהט או בטייבה תוכל לישון טוב יותר. אני גם השר שלה".
המפכ"ל שבתאי אמר גם הוא שיש להעלות את שכר השוטרים: "אני אומר את זה כאן שוב באופן חד וברור, צריך להעלות את שכר השוטרים, צריך להעלות את מספר השוטרים במשטרת ישראל". הוא הוסיף כי כאשר תיפתר בעיית השכר של השוטרים, תוכל המשטרה לגייס שוטרים טוב יותר. "מדברים פה על 1,200 שוטרים תוספת למשטרה, 1,000 שוטרים יחזקו את תחנות המשטרה. היתר יאבקו במחוללי הפשיעה".
4 צפייה בגלריה
בן גביר וקובי שבתאי בהצהרה לתקשורת
בן גביר וקובי שבתאי בהצהרה לתקשורת
"1,000 שוטרים יחזקו את תחנות המשטרה". שבתאי ובן גביר, הערב
(צילום: רפי קוץ)
רב-ניצב שבתאי הוסיף: "אני לא רואה שום הבדל בין אותם קווי יסוד שקבענו בתחילת הדרך כשנכנסתי לתפקיד לבין מדיניות השר כרגע - לא במאבק במגזר הערבי, ולא במאבק בנשק הלא חוקי. אין שום סתירה בין מה שראינו פה לאתגרים וליעדים שהצבנו".
מי שהגיע להצהרה הוא חבר הכנסת מיקי לוי, יו"ר הוועדה לענייני ביקורת המדינה, שאמר: "הם לא באו אליי לוועדה, אז הגעתי אליו למסיבת העיתונאים". לוי הציג לבן גביר את דוח המבקר, לאחר שזה סיים את דבריו, אך השר לא התייחס לדוח.

4 צפייה בגלריה
בן גביר וקובי שבתאי בהצהרה לתקשורת
בן גביר וקובי שבתאי בהצהרה לתקשורת
ח"כ מיקי לוי מציג את הדו"ח לבן גביר
(צילום: גיל יוחנן )
4 צפייה בגלריה
מיקי לוי הגיע להצהרה לתקשורת של בן גביר
מיקי לוי הגיע להצהרה לתקשורת של בן גביר
ח"כ מיקי לוי לפני מסיבת העיתונאים
(צילום: מאיר תורג'מן )
לוי, שהחזיק בידיו דוח של מבקר המדינה על המצב בערים המעורבות במהלך מבצע "שומר החומות", הוסיף: "באתי כחבר כנסת לשמוע ולהשמיע".