1 צפייה בגלריה
מתחמי חיסון הפופ-אפ
מתחמי חיסון הפופ-אפ
מתחמי חיסון הפופ-אפ
(צילום: אוראל כהן)
שבועיים לפני שנת הלימודים - נחתם הצו שמאפשר חיסונים נגד קורונה בבתי הספר: מנכ"ל משרד הבריאות פרופסור נחמן אש חתם בצהריים על הצו שמאפשר כניסת צוותים רפואיים לשטחי בתי הספר כדי לחסן תלמידים בני 12 ומעלה נגד קורונה. לפי המסמך, שנחתם במסגרת צו בריאות העם, בית הספר יקצה בשטח המוסד מקום בו ניתן יהיה לתת את החיסונים, ירכז את אישורי ההורים למתן החיסונים לתלמידים וימסור אותם לצוותים הרפואיים, שיתאמו את מועד ומקום מתן החיסונים בשטח שהוקצה לצורך מתן החיסון.
הצו נחתם חרף התנגדותה של שרת החינוך יפעת שאשא ביטון להכנסת חיסונים לבתי הספר - אך לאחר שהתברר כי הנושא נמצא בתחומו של שר הבריאות ניצן הורוביץ, השרה הסכימה להכנסתם והתעקשה שהחיסונים יבוצעו לפני או אחרי שעות הלימודים.

בדיונים שנערכו בין ראש הממשלה נפתלי בנט לראשי מערכת הבריאות והדרג המשפטי, התוו היועמ"ש אביחי מנדלבליט והמשנה שלו רז נזרי את הכללים הייחודיים לפעילות חינוכית בזמן המגפה. מנדלבליט ונזרי נדרשו לאזן בין חוק חינוך חובה לבין האוטונומיה של ההורים והתלמידים בבחירתם להתחסן, לצד מתווה החינוך - וקבעו כי ניתן לעודד התחסנות דרך הגבלת הלימודים בכיתה בהתאם לשיעור המתחסנים. כמו כן, הדרג המשפטי אישר להקים את עמדות החיסון בכל בתי הספר אך קבע כי החיסון יינתן רק בהסכמת ההורים.
אתמול הופתעו במערכת החינוך לגלות את שינוי המדיניות של הממשלה בעניין הלימודים - לפיה כיתות ח' ומעלה (ביישובים אדומים) ששיעור ההתחסנות בהן יהיה פחות מ-70% לא ילמדו פרונטלית. מנהלים ומורים ברחבי הארץ התריעו שהמהלך יוביל ל"כאוס ידוע מראש", להרחבת הפערים בין התלמידים, לחץ חברתי ופגיעה רגשית בבני הנוער.
"המתווה יגרום לבלגן עצום בבי הספר", הזהיר יו"ר התאגדות מנהלי בתי הספר העל-יסודיים, מנשה לוי. "אי אפשר לשלוח כיתות מסוימות בשכבה ללמוד בזום - וכיתות אחרות בבית הספר. ישנם תלמידים שלא מסוגלים ללמוד בזום, ומורים שלא יכולים ללמד ככה. המהלך הזה ירחיב את הפערים עוד יותר בין תלמידים שיש להם מחשב וכאלה שאין להם. אפשר לחלק את הכיתה לקפסולות וללמד במשמרת שנייה לצד שימוש במבנים ציבוריים".