2 צפייה בגלריה
יצחק ולד
יצחק ולד
ראש העיר כפר סבא לשעבר, יצחק ולד ז"ל
(צילום: אסף פרידמן)
יצחק ולד (82), שהיה ראש העיר המיתולוגי של כפר סבא, נפטר היום (שבת) מקורונה בבית החולים מאיר בעיר. ולד כיהן ארבע קדנציות רצופות בתפקיד ראש העיר. ולד, אב וסב לנכדים, יובא מחר למנוחות.
ולד נולד בינואר 1939, להורים מוותיקי כפר סבא. ולד כיהן בתפקיד ראש העיר בין 1982 ל-2003 ובתקופת כהונתו ידעה העיר פיתוח רב, תוכננו שכונות ירוקות, בוצעו פרויקטים של בנייה, הוקם הפארק העירוני ועוד. בתקופת כהונתו הוכפלה האוכלוסייה בעיר. ולד גם פעל רבות לקירוב לבבות בין תושבי העיר לערבים הגרים בערים הסמוכות. ב-1995 ידעה משפחתו טרגדיה לאחר שבנו הבכור אלי נהרג בפפואה גינאה החדשה.
2 צפייה בגלריה
יצחק ולד
יצחק ולד
יצחק ולד
(באדיבות המשפחה)
בנוסף כיהן ולד כראש עיריית נהריה ממונה וגם כיו"ר ועדה קרואה בבאקה אל-גרבייה-ג'ת.
בחודש שעבר התחוללה סערה בכפר סבא לאחר שראש העיר רפי סער הביא לוועדת השמות הצעה לקרוא לפארק העירוני על שמו של ולד בעודו בחיים. חברי מועצה התנגדו בתוקף אך לבסוף ההצעה התקבלה.
תומר, בנו של ולד, סיפר היום כי אביו היה מחוסן בשלושה חיסונים, היו לו מחלות רקע ולא ידוע כיצד נדבק. "כשאבא סיים את תפקידו אחרי 22 שנים כתבו עליו שהוא אחרון דור הדינוזאורים", סיפר תומר. "זה היה אבא, מדור אחר שכבר לא קיים פה. הוא תמיד ראה את כפר סבא כדבר הכי חשוב בעולם, באותו קו כמו המשפחה. הוא תמיד התגאה בכך שהיה ראש העיר הראשון שנולד בכפר סבא. הוא תמיד אמר שהוא משרת ציבור ולא אדון של הציבור. הוא היה איש צנוע שתמיד רצה לעשות בשביל אחרים".
תומר סיפר על הטרגדיה שעברה המשפחה ועל התאריך המצמרר של הלוויה של אביו: "היינו שני בנים. הבן הבכור אלי נהרג לפני 25 שנים בגיל 23 בטיול אחרי צבא. אבא ואני נסעו לחפש אותו. ההלוויה של אבא תהיה מחר, ביום ההולדת של אחי אלי".
ראש העיר כפר סבא רפי סער ספד לולד: "בצער רב ובכאב גדול התבשרתי על מותו של האיש שכה אהבתי, ראש העיר לשעבר יצחק ולד, שנפטר הבוקר ממחלת הקורונה הארורה. יצחק היקר ליווה אותי מתחילת דרכי בעיריית כפר סבא, והיה לי ולרבים מתושבי העיר כדמות אב. יצחק הותיר אחריו מורשת מפוארת בבניית העיר והקניית ערכים והמשיך לדאוג לעיר היקרה לו כל כך יום יום, עד ליומו האחרון. אני משתתף בצערם של ורדה ותומר היקרים ויתר בני המשפחה האהובה, ושולח להם את תנחומיי הכנים. העיר כפר סבא בוכה ואבלה, תהיי נשמתו צרורה בצרור החיים".