2 צפייה בגלריה
יפה בן דויד ויפעת שאשא ביטון
יפה בן דויד ויפעת שאשא ביטון
מאבק ראש בראש. בן דויד ושאשא ביון
(צילום: הדר יואביאן)
זמן קצר לאחר הודעתה הדרמטית של מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד על השבתה לא רשמית של הלימודים, במשרד החינוך פועלים הערב (רביעי) במרץ להוצאת צווי מניעה למחאה כדי להבטיח את התייצבות המורים והגננות לעבודה. ההיערכות, נכון לעכשיו, היא לפנות לבית הדין הארצי לעבודה עוד הלילה.
יו"ר הנהגת ההורים, מירום שיף, תקף את בן דויד על ההודעה שפורסמה לראשונה ב-ynet ואמר: "במדינת ישראל חיילים לא בורחים משדה המערכה. במדינת ישראל רופאים לא נוטשים את משמרתם בבתי החולים. במדינת ישראל, מורים לא עוזבים את התלמידים שלהם. את המלחמות שלך, את משחקי הכוחות, האגו וכיפופי הידיים, יפה, אל תעשי על חשבונם של הילדים שלא עשו לך כלום וכל חטאם הנורא הוא רצונם ללמוד, אחרי שנתיים מזוויעות".
במוסדות החינוך של חב"ד, שבהם מתחנכים עשרות אלפי תלמידים, הודיעו שלא ישתפו פעולה עם השביתה. "מובן וגם פשוט שבמוסדות הרשת - גני ילדים, בתי ספר ותלמודי תורה, אין מקום בשום מקרה להשבתה של ימי ושעות לימודים חלילה, בהתאם להוראתו הברורה של הרבי", נכתב במכתב מיוחד של הנהלת הרשת לכלל המנהלים והמנהלות. "בכל מצב המוסדות יפעלו כרגיל וחשוב לעדכן על כך את הורי התלמידים".
מוקדם יותר הערב נחשפו ב-ynet המגעים בין ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, למזכ"לית הסתדרות המורים בן דויד. ל-ynet נודע כי אלרעי-פרייס ביקשה מבן דויד להתנגד פומבית למתווה כדי ללחוץ על מקבלי ההחלטות לדחות את המהלך.
2 צפייה בגלריה
ד"ר שרון אלרעי-פרייס
ד"ר שרון אלרעי-פרייס
ניהלה מגעים עם בן דויד. אלרעי-פרייס
(צילום: אלכס קולומויסקי)
לפי גורמים המעורים בפרטים, אלרעי-פרייס פנתה לבן דויד ללא תיאום עם משרד החינוך, כשלמעשה בקשתה של אלרעי-פרייס נענתה. זמן קצר לפני השעה 20:00 הודיעה בן דויד לצוותי החינוך כי "לאור החלטת הממשלה שחושפת אתכם לנגיף הקורונה באופן שמסכן את בריאותכם ולנוכח אלפי פניות מכם, יינקטו מחר צעדי מחאה. אין להגיע מחר לבתי הספר ולגנים. אנא המתינו להנחיות באשר לצעדי מחאה נוספים".
"הופעלו לחצים על בן דויד מצד משרד הבריאות", אמר גורם המעורה בפרטים, וגורמים אחרים במשרד הבריאות אישרו כי אכן התקיימו שיחות בין השתיים. כאמור, מאמציה של אלרעי-פרייס נשאו פרי ובן דויד אכן פרסמה מוקדם יותר היום מכתב שבו הודיעה כי היא תומכת בדחייה – אך המהלך נבלם על ידי ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ שתמכו ביישום הביטול במועד המקורי.
במשרד הבריאות הכחישו את הדיווח, אך אישרו כי הייתה שיחה בין השתיים. מטעמה של אלרעי-פרייס נמסר כי "מזכ"לית ההסתדרות התקשרה הבוקר לד"ר אלרעי פרייס להבין מה עמדת בכירי המשרד לגבי ביטול הבידודים. ד"ר אלרעי פרייס אמרה את עמדתה כפי שהובעה גם לדרג מקבלי ההחלטות".
בהסתדרות המורים מסרו בתגובה כי "יפה בן דוד מגלה אחריות כלפי ציבור עובדי ההוראה והתלמידים, ולכן היא משוחחת באופן תדיר עם בכירי משרד הבריאות והחינוך כדי להבין את עמדתם המקצועית לגבי מערכת החינוך בזמן מגפה. כך היא עושה כבר זמן רב, מאז פרוץ הקורונה. בימים האחרונים היא שוחחה עם כל הבכירים, לרבות אלרעי-פרייס, פרופ' זרקא, שר הבריאות, שרת החינוך וראש המטה של רה"מ. יחד עם זאת, בשום אופן לא הועלתה דרישה ממנה להתערב משום גורם.
"ההתנגדות של הסתדרות המורים לביטול מתווה הבידודים גובשה רק על סמך ההערכות המקצועיות כפי שהתפרסמו לאורך כל היום בכלי התקשורת. הסתדרות המורים פועלת אך ורק על פי שיקולים של שמירת בריאותם של עובדי ההוראה והתלמידים ולא מקבלת הנחיות משום גורם".
קובי נחשוני השתתף בהכנת הכתבה