2 צפייה בגלריה
מחאת ההורים נגד אירועי האלימות בכניסה לבית הספר בראש העין
מחאת ההורים נגד אירועי האלימות בכניסה לבית הספר בראש העין
(צילום: טלי ואבי כלש)
איומים באמצעות סכינים, תקיפות, פרוטקשן והטרדות מיניות של תלמידים: זה מה שעוברים תלמידים בחטיבות ביניים בראש העין על ידי תלמיד וחבורתו, לדברי הורים בעיר. "אתמול זה כמעט הסתיים באסון", אומרים ההורים, שהוסיפו כי "הילדים שלנו לא מוגנים". הבוקר (חמישי) הפגינו עשרות הורים באחת מחטיבות הביניים בעיר. המשטרה פתחה בחקירה.
על פי החשד, חבורת תלמידים מהלכת אימה על תלמידים אחרים בעיר. "זה התחיל כבר בחודש אוקטובר - איומים עם סכינים ודוקרנים על תלמידים, אלימות, גביית פרוטקשן והטרדות מיניות. הבן שלי לומד בכיתה ז'. כאשר אותה חבורה נטפלה אליו ולחברים שלו הוא יצא נגד התוקפים", סיפר אביו של הנער. הוא הוסיף כי "במקרה אחד הוא הצליח לרתק את אחד החשודים לרצפה וקרא למורה. ביום העצמאות הם ארבו לו ואיימו עליו שיגיעו לביתו ויתקפו את המשפחה שלו".
לדברי האב, "השיא היה אתמול. הבן שלי יצא מבית הספר וברחבה בחוץ ארבו לו שלושה חשודים כשהם מצויידים בסכינים ומפתח גלגלים. אחד החשודים ניסה לתקוף אותו עם מפתח הגלגלים, אבל הוא הצליח לבלום עם היד את המפתח וביד השניה הגן על עצמו ונתן לתוקף אגרוף בפנים. למזלו אזרח עבר במקום ועצר את האירוע. למקום הוזעקה המשטרה, וכנראה הייתה ניידת בקרבת מקום, וברגע שהם שמעו סירנה החשודים ברחו כשהם משאירים את כלי התקיפה. האירוע נגמר בנס. הם יכלו בקלות לדקור את הבן שלי והארוע היה מסתיים באסון".
2 צפייה בגלריה
מחאת ההורים נגד אירועי האלימות בכניסה לבית הספר בראש העין
מחאת ההורים נגד אירועי האלימות בכניסה לבית הספר בראש העין
(צילום: טלי ואבי כלש)
האב, והורים אחרים, שיתפו כי "אנחנו מרגישים שהילדים שלנו לא מוגנים ובסכנה. פנינו לא פעם להנהלת בית הספר, שאומרת שהנושא בטיפול, ולא קיבלנו מענה. הילדים חיים בפחד ובסיוטים. הילדים פוחדים מאותו התלמיד ומהחבורה שלו. מדובר בילד שצריך טיפול".
האירועים החמורים הובילו לשיח עירני בקבוצות של ההורים ולהערכה לתלמיד שהתגונן. אביו קיבל הודעות רבות, וכתב להורים: "תודה לכולם על ההזדהות, והאמפתיה. חשוב לי להודות לילדים שרצו לעדכן את הצוות. לאבא שהיה במקום וסיכן עצמו מול נערים חמושים ואף ריתק אחד עד להגעת השוטרים. (אשמח להודות לך באופן אישי, אם מישהו יודע מי זה, אשמח לפרטיו).
הוא הוסיף כי הוא רוצה "להודות למחנכת, שתפקדה למופת, וליוותה את הבן שלנו לתחנת המשטרה להגיש תלונה, ולהודות ליועצת שהתקשרה לברר מה שלומנו. ליבי ליבי על התוקפים. עצוב לי גם על הוריהם, שוודאי עוברים תקופה לא פשוטה. חשוב לי לציין שהמחאה היא לא נגד הנער, הוא ודאי יטופל על ידי המערכת. ולא נגד בית הספר, שנראה לי עומד חסר אונים בלי כלים מתאימים. אני חושב שהמחאה באה להביע זעקה של תסכול, של חוסר אונים, שלנו כהורים הזועקים לפתרון. וגם חוסר אונים של המערכת. פשוט עצוב לי. אבל תודה על התמיכה".
עיריית ראש העין מסרה: "אתמול התרחש אירוע אלימות במרחב ציבורי בעיר שבו מעורבים שלושה נערים מהעיר. אנו פועלים מול כל הגורמים המקצועיים והחוקיים ומטפלים באירוע בכלים המקצועיים ביותר. אנחנו מודעים לדאגת ההורים ונמצאים בקשר עם הנהגות ההורים. בהנחיית ראש העיר שלום בן משה, מחר, יום שישי, תפתח מערכת החינוך בבתי הספר בעיר בשיח בנושא מניעת אלימות ומניעת התנהגויות סיכוניות. אנו פועלים באפס סובלנות לאלימות, לא נסבול כל גילוי אלימות והמקרה מטופל במלוא החומרה".