דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, חשף היום (שישי) בתדרוך מיוחד לתקשורת הבינלאומית מידע מודיעיני רב של שב"כ וצה"ל - אשר מוכיח כי מפקדת הטרור המרכזית של חמאס ממוקמת מתחת לבית החולים המרכזי בעיר עזה שיפא. לפי המידע המודיעיני, בבית החולים שיפא יש מספר מתחמים תת-קרקעיים המשמשים את ראשי חמאס להכוונת פעילותו ומנהרה המגיעה לבית החולים, ומאפשרת כניסה למפקדת החמאס שלא דרך בית החולים.

בנוסף, בתוך בית החולים קיים מרכז שליטה של ביטחון הפנים של חמאס, שמאויש באופן רחב בחמושים בשגרה ובחירום וממוקמת מפקדת טרור, שממנה מתבצעת הכוונת טרור לירי רקטי, הכוונת כוחות, אחסון אמל"ח, נשקים ותחמושת.
"במסגרת תדריך מיוחד חשף דובר צה"ל מידע רב המוכיח כי חמאס משתמש בשגרה ובחירום בתשתיות הומניטריות ברצועת עזה לטובת פעילות הטרור שלו תוך שהוא מנצל את המחסה ההומניטרי לטובת הגנת מחבליו וראשי ארגון הטרור", נמסר. "בבית החולים 1,500 מיטות וכ-4,000 אנשי צוות שמהווים מגן אנושי לראשי חמאס. תשתית האנרגיה של בית החולים, שאמורה לשמש את מטופליו, משמשת במקביל גם את תשתית הטרור התת-קרקעית של הארגון ואת ראשי הארגון".

1 צפייה בגלריה
התצ"אות מהאינפוגרפיקה המונפשת המתארת את השימוש שעושה חמאס בבית החולים ״שיפאא׳״ ובאוכלוסייה האזרחית לטובת צרכי הטרור
התצ"אות מהאינפוגרפיקה המונפשת המתארת את השימוש שעושה חמאס בבית החולים ״שיפאא׳״ ובאוכלוסייה האזרחית לטובת צרכי הטרור
צילומי האוויר של בית החולים שיפא, שפורסמו על ידי דובר צה"ל
(צילום: דובר צה"ל)
במקביל, חמאס שולט גם כעת במשאבי האנרגיה הקיימת ברצועה ומנתב אותם לצרכיו על חשבון צרכי האוכלוסייה האזרחית.
בחמאס הוציאו הודעה לתקשורת שמכחישה את כל המידע שנחשף על ידי דובר צה"ל.
בהקלטה שנחשפה בתדרוך נשמעת שיחה בין שני עזתים, המאשרים את הימצאותה של מפקדת חמאס מתחת לבית החולים שיפא:
דובר א': "עכשיו יש להם את התוכניות של כל המנהרות שמתחת לאדמה. כשהם מפציצים מסגד או בית חולים או בית ספר". דוברת ב': "הם יודעים את כל זה". דובר א': "מתחת יש להם מפקדות... איפה נמצאות המפקדות של גדודי אלקסאם?". דוברת ב': "נכון?". דובר א': "איפה נמצאת המפקדה הראשית?". דוברת ב': "אני לא יודעת". דובר א': "מתחת למתחם (בית חולים) שיפא". דוברת ב': "אלוהים ישמור! אתה מדבר ברצינות?!". דובר א': "כן, מטה ההנהגה הראשי נמצא מתחת למתחם שיפא". דוברת ב': "אוי ואבוי". דובר א': "שירותים, חדרים, מפקדה והכול מתחת למתחם הראשי".

כתב ynet בניו יורק דניאל אדלסון מוסיף כי בהמשך הערב ולראשונה מחוץ לישראל, יוקרן סרט של דובר צה"ל שמציג את זוועות החמאס. יותר מ-20 נשיאי גופי תקשורת, מגישים ועיתונאים בכירים התכנסו בקונסוליה הישראלית בניו יורק ביוזמת שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן על מנת לראות את הסרט של דובר צה"ל, שמציג חומרים גרפיים מזוועות החמאס. מדובר בהקרנה ראשונה של הסרט מחוץ לישראל. בכירי התקשורת, בהם נציגים מ"ניו יורק טיימס", CNN, NBC, ABC, CBS, "וול סטריט ג'ורנל" ועוד, יעברו תדרוך מצד ממלא מקום הקונסול הכללי, אביב עזרא, והשגריר ארדן.