ראש הממשלה יאיר לפיד התייחס הערב (יום ה') להסכמים הקואליציוניים שנחתמו בין הליכוד לשותפות להרכבת הממשלה. בשיחה עם עיתונאים בתל אביב, הוא אמר: "אני עומד פה ומדבר אליכם מתוך דאגה עמוקה לגורלה של החברה הישראלית, אני מרגיש שזוהי חובתי לומר לציבור: הממשלה המוקמת כאן מסוכנת, קיצונית, חסרת אחריות. זה ייגמר רע".
2 צפייה בגלריה
יאיר לפיד
יאיר לפיד
יאיר לפיד, הערב. "לא הליכוד הקים את הממשלה"
(צילום: מוטי קמחי)
הוא אמר כי ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, נכנע לשותפים שלו. "בנימין נתניהו הודיע אמש לנשיא שעלה בידו להקים ממשלה", אמר לפיד. "זה לא נכון. עלה בידם של דרעי, סמוטריץ' ובן גביר לכופף אותו. לא הליכוד הקים את הממשלה, הם הקימו אותה. נתניהו חלש והם הקימו את הממשלה הקיצונית בתולדות המדינה".
לפיד הזכיר את הפרסום ב-ynet על הרשימות השחורות של מפלגת נעם. "עלה בידם לפרק את משרד החינוך", הוא אמר. "אבי מעוז, גזען חשוך שמחזיק רשימות שחורות של להט"בים ופעילות בארגוני נשים, יהיה אחראי על תוכניות החינוך של ילדינו. הורים צעירים לא יוכלו לשלוח את הילד שלהם לבית הספר בלב שקט, מפני שהם פוחדים משטיפת מוח נגד נשים, נגד להט"בים, נגד חילונים ומסורתיים".
2 צפייה בגלריה
שלל גרפיקות מתוך מסמכי מפלגת נעם
שלל גרפיקות מתוך מסמכי מפלגת נעם
שלל גרפיקות מתוך מסמכי מפלגת נעם
(צילום: מפלגת נעם)
לפיד המשיך בביקורות החריפה על הממשלה, שתושבע ככל הנראה בשבוע הבא. "עלה בידם לפרק את יסודות החברה הישראלית", אמר לפיד. "לפי ההסכמים הקואליציונים תלמיד חרדי שלא לומד מתמטיקה ואנגלית, יקבל אלפי שקלים יותר מתלמיד בחינוך הממלכתי. בחור ישיבה שלא מתגייס ולא עובד יקבל יותר כסף מחייל בצה"ל. הממשלה תסבסד דירות רק למגזר החרדי. זוהי מכירת חיסול של העתיד הישראלי".
הוא המשיך במתקפה שלו: "עלה בידם לפגוע בצה"ל. שרים ימנו אלופים פוליטים שיישבו בפורום מטכ"ל. שר הביטחון יאבד שליטה על המנהל האזרחי. ביהודה ושומרון, זירת הפעילות המרכזית של צה"ל, לא ברור מי אחראי על מה. זה מתכון לפיצוץ. עלה בידם לפגוע במשטרה. תראו לי מדינה אחת בעולם - אחת! - שבה האדם שאחראי על המשטרה, הוא עבריין אלים שהיו לו 53 כתבי אישום והורשע שמונה פעמים בעבירות חמורות".
ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו אמר בתגובה לדברי לפיד: "לפיד שהשאיר לנו מדינה הרוסה בקריסה כלכלית ומדינית, עם איראן שדוהרת לגרעין ללא מענה, עם השתוללות של רצח ואלימות, מטיף לממשלה הבאה בהמצאות שאין להן שום בסיס. לפיד, הפסדת בבחירות. לך הביתה".