1 צפייה בגלריה
אילוס אזיקים/תקיפה/אישום תקיפה תוקף אילוסתוקף אילוסתקיפה
אילוס אזיקים/תקיפה/אישום תקיפה תוקף אילוסתוקף אילוסתקיפה
המשטרה: "בכל פעם שנגע בנערה ביקש מחילה". אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
הפרקליטות הגישה היום (שלישי) לבית המשפט המחוזי בנצרת כתב אישום נגד צעיר בן 22 מהיישוב רכסים שבצפון, בגין ביצוע מעשים מגונים בשלוש נערות, אחת מהן מתחת לגיל 16, שעבדו בהילולה במירון בשבוע שעבר. בנוסף הגישה הפרקליטות בקשה להשאיר במעצר עד תום ההליכים את הנאשם, שעבד בהילולה כסדרן.
לפי האישום, "ב-9 במאי הגיע הנאשם לדוכן שבו ישבה אחת הנערות והניח את ידו על ברך רגלה הימנית, זאת לשם גירויו או סיפוקו המיני. בתגובה לכך היא אמרה לו, 'אל תיגע בי, אני שומרת נגיעה'. חרף האמור, באותו היום, הוא נגע בכתפה ובברכיה, ללא הסכמתה ולמרות שביקשה ממנו שיחדל ממעשיו".
כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד יערה ברזילי כהן, סגנית בכירה בפרקליטות מחוז הצפון, תיאר מקרה נוסף. "באותו היום, נחה נערה שעבדה במקום. הוא הגיע לדוכן והניח על גופה צעיף תוך שהוא נגע בכתפה ובחזה, לשם גירויו או סיפוקו המיני. בהמשך אותו יום ניסה לנשק נערה נוספת מספר פעמים", תואר בכתב האישום.
סמדר מאמהרפ"ק מאמהצילום: דוברות המשטרה
יערה ברזילי כהןעו"ד ברזילי כהןצילום: דוברות משרד המשפטים
אחת הנערות פנתה לשוטר שעבד במקום וסיפרה לו שהותקפה על ידי אחד הסדרנים, בעת שעבדה בחלוקת מזון. השוטר פנה לקצינת חקירות של מרחב העמקים שהייתה במקום והנערה הובילה את הקצינה אל החשוד. בהמשך היא הגישה תלונה באחד ממתקני המשטרה שהוקמו במירון. תוך כדי גביית העדות התברר לצוות החוקרים ששתיים מחברותיה הנערה נפלו גם הן קורבן לתקיפות מיניות מצד אותו סדרן.
אחת הנערות, מתחת לגיל 14, הגיעה עם בני משפחתה למשטרת צפת והשתיים הנוספות הוזמנו להגיש תלונה לאחר מכן. לאחר הגשת התלונה נעצר הסדרן.
רפ"ק סמדר מאמה, ראש מחלק פשיעה מקוונת במחוז הצפוני, סיפרה כי בחקירתו הכחיש הנאשם את המיוחס לו. "בחקירה הוא קשר את עצמו לנגיעות בנערות, אך טען שמדובר במגע ידידותי ללא כוונה פלילית. הוא הוסיף שבכל פעם שנגע בנערה ביקש מחילה", היא תיארה. "חשוב לנו שכל נערה שמותקפת או מוטרדת תדע שאנחנו הכתובת הראשונה עבורה, אין לקבל מגע כפוי מכל סוג שהוא על נערה או אישה, ותפקידנו להעניק לאזרחיות ואזרחי המדינה הגנה מלאה".
עו"ד רשיד הייב, שמייצג את הנאשם מטעם הסנגוריה הציבורית, מסר: "הנאשם מכחיש שביצע את המעשים ממניע מיני, אין לו עבר מיני. טרם קיבלנו את חומר הראיות ורק אז נלמד אותו ונגבש תמונת מצב. לא הייתה לו שום כוונה מינית במעשים המיוחסים לו. הוא בחור חרדי שעבד בהילולה במירון כדי להתפרנס ולא כדי לתקוף אף אדם".