כמה חיילים המתגוררים בשכונה ה' בבאר שבע הגישו ביום שישי האחרון תלונה בגין איומים נגד שכנם, שאיים לתלוש ולקרוע דגל גאווה שתלו מחלון דירתם. בשיחה עימו, שחלקים ממנה תועדו על ידי אחד החיילים ומוצגת בפתח הכתבה, נשמע השכן אומר: "תוריד את הדגל, זה לא מתאים פה. אם לא - אני קורע לך אותו".
החיילים, מגרעין הנח"ל שעשו שנת שירות, עוסקים בפעילויות הדרכה בבתי ספר ובמועדוני נוער, ומסייעים לבני נוער בהכנות לצו ראשון, מספקים להם עזרה בלימודים ומעודדים גיוס לצבא. השכן, עם חולצה של האגודה למען החייל, התעמת איתם לאחר שהבחין בדגל הגאווה שתלו, ושאל האם הם החיילים המתגוררים במקום. לאחר מכן ביקש להוריד אותו, וכשהחיילים שאלו מדוע, הבהיר כי מדובר בדבר שאינו מתאים לאופי השכונה, כי "יש ילדים בסביבה".
3 צפייה בגלריה
שכן מאיים לתלוש דגל גאווה לחיילים
שכן מאיים לתלוש דגל גאווה לחיילים
"לא מתאים לילדים בסביבה". הדגל שהשכן איים לקרוע
השכן אמר לחייל שעימו שוחח: "תהיה לעצמך בבית שלך", והחייל השיב: "אני גר פה, זה הבית שלי". בתגובה, השכן איים: "זה לא שלך, זה של משרד הביטחון. אז אני מבקש עכשיו להוריד אותו ואם לא אני קורע אותו".
בשלב מסוים, החייל הפנה את תשומת לב השכן לשלט נגד משפחות להט"ביות בדירה סמוכה: "זה הבית שלך שם בדירה?". השכן השיב: "לא, לא שלי. אני אבקש ממנו להוריד, אבל אתה תוריד את הדגל - זה לא מתאים פה לילדים בסביבה". החייל תהה מדוע, והשכן ענה כי "את שלך תעשה בתל אביב - לא פה, טוב?". בהמשך השיחה שוב איים: "יש פה ילדים, אז תיקח את הכול, ואם אם אתה לא לוקח את זה אז היום אני קורע לך את הדגל".
החייל איחל לו "שתאהב תמיד כל אדם", והשכן השיב: "אני אוהב ומכבד כל בן אדם, אבל לתלות דגל זה לא מקובל, אני לא נמצא במצעד הגאווה, אני לא מוביל איזו מלחמה והולך עם דגל. תעשה את זה בתוך הבית שלך, לא מחוץ לבית". החייל ענה כי "לא עשיתי שום דבר חוץ מלתלות דגל בצבעי הקשת", והשכן השיב: "תגיד את זה לעצמך, היום אני מוריד לכם אותו. לא רק זה, אני גם אדבר עם המפקדת שלכם". הוא אף התקרב אל החייל באופן מאיים עד שהוא ביקש ממנו להתרחק.
3 צפייה בגלריה
מצעד הגאווה בבאר שבע
מצעד הגאווה בבאר שבע
מצעד הגאווה בבאר שבע, ביוני השנה
(צילום: הרצל יוסף)
3 צפייה בגלריה
מצעד הגאווה בבאר שבע
מצעד הגאווה בבאר שבע
(צילום: הרצל יוסף)
עידו אטיאס, מדריך בגרעין ואחד ממנהיגי המחאה בעיר, מסר בתגובה: "אחרי שנה שלמה בה חניכים שלי הדריכו בעיר לשוויון וקבלת השונה - נטפל אליהם שכן הומופוב שהיה מעדיף להחזיר את כולם לארון - ואיים שיקרע להם את דגל הגאווה בטענה ש'פה זה לא מצעד הגאווה - ממש גאווה גדולה'. אז כן - זו גאווה גדולה לקבל כל אדם באשר הוא אדם, ולהניף בגאווה את הדגל שמסמן את זה".
מנכ"ל שותף של ארגון הנוער הגאה "איגי", יוני אביטן, מסר: "נוער וצעירים להטב"ק גדלים, חיים ופועלים בכל עיר ויישוב בישראל - מקריית שמונה ועד אילת, בעפולה, במצפה רמון ובוודאי גם בבאר שבע. לצערנו, אלימות מסוג כזה אינה חדשה והיא רק מדגישה את החשיבות של יצירה ושמירה על מרחבים בטוחים לכלל הנוער והצעירים והצעירות בישראל".
יו"ר האגודה למען הלהט"ב, הילה פאר, מסרה: "אנחנו נמצאים בגל להט"בופוביה חסר תקדים, שבו מנסים להחזיר אותנו שנים אחורה, לשלול את הלגיטימיות שלנו במרחב הציבורי והפרטי ולהחזיר אותנו לארון. הדבר הזה מוכרח להטריד לא רק להט"בים אלא כל אזרח ואזרחית בישראל. בדיוק בזה אנחנו נאבקים: על החופש להיות מי שאנחנו בכל מקום מול החושך, השנאה והבורות, עד שננצח. אני מזמינה את כל מי שחווה להט"בופוביה לפנות אלינו למרכז הדיווח ולא להישאר עם זה לבד".