ראש העיר נתיבות יחיאל זוהר הוא ראש הרשות החשוד בעבירות של טוהר המידות ושחיתות ציבורית. כך הותר הבוקר (רביעי) לפרסום. לפני יומיים הודיעה המשטרה כי עיכבה לחקירה את זוהר, זאת לאחר שחקירה סמויה שהתנהלה עד כה ביחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433 (יאח"ה) הפכה לגלויה. החשד שמיוחס לזוהר הוא קבלת שוחד מקבלנים.
אחד הנחקרים הוא קבלן מוכר ששמו טרם הותר לפרסום. באחת החקירות הטיחו חוקרי להב 433 בקבלן: "יש לך כרטיס פתוח אצל ראש העיר עבור פרויקטים". הקבלן טען להגנתו כי ההפך הוא הנכון, ושיש לו טענות כלפי העירייה וההתנהלות שלה.
1 צפייה בגלריה
יחיאל זוהר בחמ"ל
יחיאל זוהר בחמ"ל
ראש העיר נתיבות יחיאל זוהר
(צילום: גדי קבלו)
זוהר הוא אחד מראשי הערים הוותיקים והבולטים בנגב, איש ליכוד חזק שעל רקע המלחמה יצא נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. הוא מכהן בתפקידו כבר 35 שנה, מאז 1989. תושבים בעיר לא הופתעו מהדיווח, וחלקם סיפרו כי הסתובבו שמועות על חקירה כבר זמן רב. "זו רעידת אדמה", אמר אחד מתושבי האזור.
גורם במועצת העיר הוסיף ש"זה היה רק עניין של זמן. זה לא הפתיע אותי. כעת ייכנס הסגן שלו לתפקיד, והעירייה תהיה משותקת".
בקדנציות האחרונות של זוהר נתיבות התפתחה וגדלה. הוא נחשב לראש עיר שהזניק את הרשות מבחינה כלכלית, אזור התעשייה של נתיבות נחשב אחד המבוקשים באזור. בריאיון שהעניק באחרונה ל"ידיעות אחרונות" בעקבות הביקורת על ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר זוהר: "ראש הממשלה לא היה פה. השרים באו כולם, אבל מי שבא עשה זאת רק להצטלם. מי שלא מביא כסף ועזרה, אין מה לעשות איתו".
מ-7 באוקטובר נהרגו 14 תושבי נתיבות: שלושה מפגיעות רקטות בעיר, והשאר - חיילים, שוטרים ואזרחים - באירועים נוספים. בבחירות האחרונות התמודד נגד זוהר טל-שלמה אדרי. הכוח של זוהר בעיר שבה מתגוררים 53 אלף תושבים עשה את שלו, זוהר קיבל 71% מקולות הבוחרים. "בנתיבות יש אחד שעובד, וזה ראש העיר", אמר על זוהר לפני הבחירות אחד התושבים. 
סנגורו של זוהר עו"ד ציון אמיר מסר בתגובה: "מרשי כופר בחשדות המיוחסים לו. הוא משתף פעולה באופן מלא ועונה לכל השאלות, מספק תשובות והסברים לכל דבר. הוא סומך על עבודת המשטרה ומשוכנע שבתום החקירה יתברר שידיו נקיות ולא נפל דופי במעשיו או התנהלותו".
מהמשטרה נמסר ביום שני כי עוכבו מספר חשודים ובוצעו חיפושים, וגם זומנו לחקירה מעורבים נוספים. "החקירה מלווה על ידי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה", נמסר. "משטרת ישראל תמשיך לפעול בכל מקום בו יעלה חשד לשחיתות ציבורית, הפוגעת בסדרי שלטון ותבצע חקירה במטרה לחשוף תהליכים פסולים, להגיע לחקר האמת ולמצות את הדין עם העבריינים".
מטעמה של עו"ד ד"ר ליה פלוס, המייצגת שניים מהחשודים האחרים בפרשה בדרום, נמסר: "מרשיי הם אזרחים שומרי חוק שאין להם כל קשר לפלילים בכלל ולפרשיה הנחקרת בפרט. הם משתפים פעולה עם היחידה החוקרת וימשיכו לעשות כך ככל שיידרשו".