שני צעירים בני 27 ו-28 מוואדי חמאם שבעמק הירדן מואשמים כי ירו עשרות כדורים מרובה M-16 לפני כשבועיים, לאחר ההפסד של נבחרת מרוקו בחצי גמר המונדיאל לנבחרת צרפת. לפי כתב האישום, שהוגש היום (רביעי) לבית המשפט המחוזי בנצרת, השניים הגיעו ברכב ששייך לאחד מהם למושבה מגדל הסמוכה לכינרת, וירו מתוכו במהלך נסיעתם.
1 צפייה בגלריה
תיעוד מהירי במגדל לאחר ההפסד של מרוקו במונדיאל
תיעוד מהירי במגדל לאחר ההפסד של מרוקו במונדיאל
ירו עשרות כדורים מ-M16 במהלך נסיעה ברכב. הנאשמים בירי במגדל
רפ"ק אביב בנזינו, קצין אגף החקירות והמודיעין במשטרת טבריה, סיפר כי "ב-14 בדצמבר סמוך לשעה 23:30 תושבים רבים ממגדל דיווחו למשטרה על ירי בשטח המושבה". ניידות סיור ממשטרת טבריה סרקו את האזור בחיפוש אחר היורים, וזמן קצר לאחר מכן איתרו רכב "סקודה" שתאם את הדיווחים שקיבלו מתושבי האזור. לצד הרכב, איתרו השוטרים את אחד הנאשמים. בהמשך, נעצר הצעיר השני שהרכב בשימושו.
למרות שעצרו את החשודים, השוטרים שמצאו תרמילי קליעים בשלוש זירות שונות ברחבי מגדל, עדיין לא הצליחו לתפוס את הנשק. "בתוך הרכב נמצאו תרמילים שזהים לתרמילים אחרים שנמצאו בזירות הירי. הרכב עצמו נקשר לירי באמצעות תיאור של הג'נטים והחלונות הכהים, הרכב עצמו הוא בשימוש של אחד הנאשמים", הסביר רפ"ק בנזינו.
הוא הוסיף כי "אין הסבר לירי, זה יכול להיות ניסוי כלים, הפחדה, בריונות ואולי תסכול מההפסד של מרוקו". לדבריו, "הם ירו עשרות כדורים באוויר, והכניסו את כל המושבה לחרדה. מדובר במושבה מאוד שקטה ושלווה על שפת הכנרת והירי הפתאומי והלא מוסבר הזה הלחיץ את כל התושבים". הנאשמים מכחישים כל קשר לאירוע הירי.
במקביל, הוגש כתב אישום נגד חמישה תושבי כפר טובא זנגריה שבגליל העליון ונגד תושב מראר ממחוז הצפון, באשמת סחר והחזקת נשק. "החקירה התחילה בעקבות דיווח על מספר אירועי ירי באזור טבריה, ולפני כחודש פתחנו בחקירה גלויה וביצענו מעצרים", תיאר רפ"ק בנזינו.
במהלך החקירה מצאו החוקרים במכשירי הסלולר של הנאשמים תמונות וסרטונים שמתעדים כלי נשק וירי. "באחת התמונות מצאנו רובה M16. הנאשם טען שמדובר ברובה 'איירסופט', אך הבאנו מומחה שהוכיח שמדובר ב-M16 לפי הפין שקיים רק ברובה מסוג זה", סיכמו במשטרה. בפשיטת המשטרה על בית בטובא זנגרייה אותר מצבור אמל"ח שכלל נשק תת-מקלע מאולתר, רימון, מחסניות ותחמושת רבה.