סטודנטית במכללה האקדמית תל אביב יפו נדהמה לגלות היום (רביעי) מה שנראה כמצלמה נסתרת שהותקנה בתא הנכים באחד משירותים הנשים. היא דיווחה להנהלת המכללה, שעירבה את משטרת מחוז תל אביב - שעצרה תוך זמן קצר איש צוות שעובד במכללה.
2 צפייה בגלריה
תיעוד של מצלמות האבטחה שהתגלו
תיעוד של מצלמות האבטחה שהתגלו
כך זה נראה
בהודעה שנשלחה באחת מקבוצות הוואטסאפ של סטודנטים במכללה, נכתב כי מדובר ב"מצלמות נסתרות" שאותרו בשירותי הנכים של הבנות - ומובילות לכאורה אל חדר של איש צוות.
אחת הסטודנטיות סיפרה כי החשש העיקרי כעת הוא שישנן מצלמות בתאי שירותים נוספים. "מה שירגיע אותנו הוא שהמכללה תודיע שיתר השירותים נבדקו, ואנחנו יכולות להגיע ללמוד בשקט", אמרה. "מהבוקר לא נכנסנו לשירותים כי אי אפשר לדעת אם יש מצלמות בעוד מקומות".
בהמשך הודיעה המכללה לאנשי הסגל כי קצין הביטחון של המוסד בדק את כל תאי השירותים האחרים, ומצא כי הם "תקינים ובטוחים לשימוש".
מהמשטרה נמסר כי עם קבלת התלונה, "שוטרי תחנת יפו הגיעו מיד למקום ופתחו בפעולות חקירה מהירות שבעקבותיהן עצרו חשוד, עובד המקום. החשוד הובא לחקירה במשרדי החקירות של משטרת יפו ומחר יובא לבית המשפט להארכת מעצר".
המכללה כתבה לסטודנטים: "סביבת לימודים ועבודה בטוחה ומוגנת עומדת בראש סדר העדיפויות של המכללה. היום התקבלה תלונה מסטודנטית על הימצאות מצלמה בשירותי הנכים בבניין 3, בקומת קרקע. אנו מעוניינים לעדכנכם כי המכללה רואה את המקרה בחומרה רבה. מרגע שהמקרה הובא לידיעת הנהלת המכללה, היא פעלה באופן מיידי, הן בעדכון קצין הביטחון של המכללה והממונה על מניעת הטרדות מיניות - וכן בהגשת תלונה למשטרה. אנו משתפים פעולה באופן מלא עם חוקרי המשטרה. לאחר מיצוי הבירור, תפעל המכללה בהתאם לתוצאותיו ובמלוא הרצינות".
מהמכללה האקדמית תל אביב יפו נמסר בתגובה: "סביבת לימודים בטוחה ומוגנת עומדת בראש סדר העדיפויות של המכללה. לאחר שהתקבלה תלונה מסטודנטית על הימצאות מצלמה בשירותי הנכים, הנהלת המכללה פעלה באופן מיידי להגשת תלונה במשטרה כמו גם יידוע הגורמים הרלבנטיים במכללה. האירוע מתוחקר על ידי המשטרה והנהלת המכללה משתפת ותשתף פעולה באופן מלא עם החקירה".