"ראש הממשלה נתן לנו התחייבות מפורשת שאחת ממטרות המלחמה היא החזרת החטופים שלנו הביתה". שבוע ויום אחרי מתקפת הפתע הרצחנית של חמאס ביישובי עוטף עזה ובמסיבת הטבע ליד קיבוץ רעים, נפגש הערב (ראשון) ראש הממשלה בנימין נתניהו בפעם הראשונה עם נציגי משפחות יותר מ-100 החטופים והנעדרים. לפי גורם מדיני, ראש הממשלה אמר לנציגים כי ישראל תעשה את כל מה שניתן כדי להחזיר את החטופים והנעדרים.
בפגישה עם נתניהו השתתפו גם קרוביהם של חמישה חטופים ונעדרים שהוזמנו אליה ישירות על-ידי משרד ראש הממשלה, והיא נערכה בפיקוד העורף ברמלה בתיאום מלא עם מטה כלל המשפחות. בהודעה שפרסם המטה לאחר הפגישה, צוין כי "אנו דורשים את השבת החטופים והנעדרים באופן מיידי. אנו מקבלים את הבהרת ראש הממשלה לפיה הדברים שנאמרו על המתנה לסיום הלחימה לא היו על דעתו. נתניהו אמר למשפחות כי אחד מיעדי המלחמה הוא החזרת השבויים והנעדרים".
עוד נמסר מהמטה כי "המשפחות דורשות הפעלת כל מהלך הנדרש מול ראשי חמאס ומול מנהיגי מדינות ערב המשפיעים עליהם כדי להוביל לשחרור מיידי. המשפחות עדכנו את ראש הממשלה בדבר היותן מודעות למורכבות הבעיה, אך גם להזדמנויות שנוצרו בימים האחרונים בסוגיית המשא ומתן לשחרור החטופים. מטה המשפחות מחזק את צה"ל ומחזק את מערכת הביטחון ועומד על כך ששחרור החטופים והנעדרים נמצא בראש סדר העדיפות של מדינת ישראל לפני כל שיקול אחר".
1 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם משפחות החטופים והנעדרים
ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם משפחות החטופים והנעדרים
רה"מ נתניהו בפגישה עם נציגי משפחות החטופים והנעדרים
(צילום: דוברות מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים)
בהצהרה אחרי הפגישה, אמר נציג המשפחות דודי זלמנוביץ: "אני דור שני לשואה וממשפחה של לוחמים ומפקדים. בשום סיוט לילה לא חשבתי שאני אעמוד ואראה את התמונות ואת המעשים שאבי ז"ל סיפר לי מבירקנאו-אושוויץ. לא האמנתי שאראה דברים ומעשי זוועה שלא האמנתי שיכול להיות משהו יותר גרוע משל הנאצים".
זלמנוביץ, שאחיין של אשתו נחטף לעזה, אמר עוד: "אנחנו מודים לראש הממשלה שקיבל אותנו, השקיע המון זמן הרבה מעבר למה שתוכנן, שמע את הסיפורים, חיבק אותנו. הוא היה מאוד אמפתי, נתן לנו את ברכתו ונתן לנו את התחייבותו המפורשת אחת ממטרות המלחמה היא החזרת המשפחות שלנו הביתה, לרבות הקשישים, הילדים, הנשים וכולם. אני מודה גם לכל עם ישראל, כל עם ישראל תומך בנו. כולם מנסים לפעול למען המטרה של החזרת היקרים שלנו הביתה כמה שיותר מהר".

גורם מדיני אמר כי הפגישה של המשפחות עם נתניהו נמשכה שעתיים. לדבריו, "הם השמיעו את אשר על ליבם, הם שאלו אותו בשיחות מה הם יכולים לעשות כדי לעזור להחזיר את בני המשפחות שלהם. ראש הממשלה הביע הערכה על המאמץ ההסברתי שהם עושים וביקש להמשיך לעשות את זה בתיאום עם מערכת ההסברה של מדינת ישראל, להמשיך להשחיר את חמאס ולהשוות אותם לדאעש.
הגורם המדיני הוסיף: "בני המשפחה שאלו את נתניהו האם החזרת בני המשפחה היא חלק ממטרות המבצע. ראש הממשלה אמר לבני המשפחה שכן ושישראל תעשה כל מה שניתן להחזיר את החטופים והנעדרים. עלו בשיחה גם דברים מסווגים ורגישים. בני המשפחות רצו לשמוע מראש הממשלה אופק ולהבין מה הולך להיות ואיך הוא רואה את הדברים. הוא הבין את המצוקה שלהם והקשיב להם בכל הרגישות שניתן. היה להם מאוד חשוב להראות לראש הממשלה את התמונות וכל אחד הסיפור האישי שלו. ראש הממשלה הקשיב ברוב קשב".
בתוך כך, מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן שנמצא במצרים ואמור להגיע מחר שוב לישראל, הודיע כי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן מינה את דיוויד סאתרפילד לממונה מטעמו על מציאת פתרון בסוגיית החטופים.