אחרי שהסביר בשיחה עם ynet שלא עודד אי-התייצבות של טייסים, מגעים לשיחה או פגישה בין אלוף-משנה במילואים גלעד פלד למפקד חיל האוויר אלוף תומר בר: הגורמים האחראים ששמעו את גרסאותיהם של שני הצדדים, אחרי ההחלטה להשעות את מפקד בסיס רמת דוד לשעבר, הבינו כי אי-הבנה התרחשה אצל מפקד חיל האוויר, שייחס לפלד מעשים שלא עשה. כעת, מתקיימים מגעים לקיום פגישה או שיחה בין השניים.
2 צפייה בגלריה
(צילום: דובר צה"ל)
מפקד חיל האוויר תומר בר הסביר מוקדם יותר כי "הסיבה שהביאה להשעייתו של גלעד, היא שלראייתי הוא תיאם וסינכרן אי-התייצבות של אנשים בטייסות. כשאני ניסיתי לברר איתו את העניין, לפני ההודעה על ההשעיה, הוא לא פרס בפניי את התמונה הרחבה שהתגלתה לי דרך מפקדי הטייסות".
פלד, לשעבר מפקד בסיס רמת דוד, אמר מוקדם יותר בשיחה עם ynet כי "זה ממש לא נכון, כאב לי לשמוע. אין אדם אחד שעודדתי לא להתייצב. תיאמנו ואספנו תחושות מהמילואימניקים, פעלנו נגד יוזמות לאי-התייצבות. שיביאו אדם אחד שאמרתי לו לא להתייצב".
במקביל, שלח פלד איגרת לאנשי המילואים שבה ציין בהתייחסו למהפכה המשפטית כי "לצערי, החיל טרם עסק בהשלכות החקיקה הבהולה הזו - השלכות שהובילו אותנו לפנות למפקד החיל ולהציג לו את התמונה המורכבת". לדבריו, "קבוצת הלוחמים היקרה הזו מעולם לא קראה ולא ביקשה מאף לוחם בחיל לבצע פעולה כלשהי. נהפוך הוא. רק ביקשה לשמור על לכידות החיל ולהימנע מכל פעולה. במעלה הדרך מנענו כמה יוזמות לפעולה של אנשים שקיבלו מאיתנו אוזן קשבת".
2 צפייה בגלריה
גלעד פלד
גלעד פלד
אל"מ במיל' גלעד פלד. אי הבנה
(מתוך אתר חיל האויר)
הוא הוסיף: "אני פונה לכל אחד מכם ומבקש שיעביר לחבריו - נשבענו להגן על מדינת ישראל הדמוקרטית ועל ערכי צה"ל שבין השאר באים להגן על הדמוקרטיה הישראלית. נשבענו כך ואנו נחושים לעמוד בשבועתנו. פיקוד החיל היקר שלנו נמצא באתגר על סף הבלתי-אפשרי - המשיכו לעמוד מאחורי המפקדים".
מפקד חיל האוויר נקט עד כה במדיניות מכילה בכל הנוגע למחאת אנשי המילואים נגד המהפכה המשפטית וספג על כך ביקורת. מבחינתו, פלד עבר את הגבול כש"עודד קריאות לאי-התייצבות". מתחילת המחאה, בין 10 ל-15 טייסי מילואים ביקשו להפסיק לטוס באימונים. בשדרת הפיקוד של חיל האוויר החליטו "להשאיר דלת פתוחה" לטייסים האחרים לחזור בעתיד, בתנאי שחזרתם תהיה לפעילות מלאה וללא סייג. ההערכה היא שבשעת צורך ובמקרה חירום יוכלו הטייסים לחזור לכשירות אווירית במהירות.
מפקד חיל האוויר הסביר מוקדם יותר כי פלד "לקח לעצמו זכויות בשמו למול משרתי החיל. אני לא נתתי לו סמכויות לאגד את אנשי המילואים, ולא עושים דבר כזה בלי תיאום עם מפקד חיל האוויר. זה פורם לי את ציר הפיקוד". עוד אמר כי "ההחלטה היא אישית שלי והתקבלה בכובד ראש. היחידים שהתייעצתי איתם זה הרמטכ"ל והמפקדים בחיל, עימם אני בקשר הדוק ומסונכרן".