גורמים אמריקנים וסעודים אמרו לעיתון "וול סטריט ג'ורנל" כי סעודיה חלקה עם ארה"ב מידע מודיעיני שמתריע בפני מתקפה קרבה של איראן על מטרות בממלכה.
לפי הדיווח, כתוצאה מהאזהרה הסעודית נמצא הצבא האמריקני באזור בכוננות מוגברת. סעודיה, ומדינות אחרות במזרח התיכון, העלו גם כן את הכוננות של כוחותיהן לאור האיום שנשקף מאיראן.
2 צפייה בגלריה
ארה"ב סעודיה ג'ו ביידן מוחמד בן סלמאן
ארה"ב סעודיה ג'ו ביידן מוחמד בן סלמאן
יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן ונשיא ארה"ב ג'ו ביידן
(צילום: AP, רויטרס)
ב"וול סטריט ג'ורנל" נכתב כי טהרן מתכננת לבצע את המתקפות בסעודיה ובמחוז ארביל בעיראק, שרוב תושביו כורדים, במטרה להסיט את תשומת הלב מגל המחאה באיראן.
ברחבי הרפובליקה האיסלאמית מתקיימות הפגנות נגד המשטר מאז אמצע ספטמבר, בעקבות מותה של הצעירה הכורדית מהסא אמיני. הצעירה בת ה-22 מתה אחרי שנעצרה על-ידי משטרת המוסר של טהרן, בגלל ש"התרשלה" בעטיית החיג'אב שלה.
2 צפייה בגלריה
מהומות טהרן איראן אחרי מותה של מהסא אמיני
מהומות טהרן איראן אחרי מותה של מהסא אמיני
מהסא אמיני והמהומות בטהרן
(צילום: רויטרס)
"מחאת החיג'אב" באיראן נמשכת כבר שבעה שבועות ברציפות. הגורמים האמריקנים והסעודים הזכירו כי הרשויות באיראן האשימו באופן פומבי את סעודיה, ארה"ב וישראל בהתססת השטח.
המועצה לביטחון לאומי בארה"ב אמרה שהיא מודאגת מהאזהרות על מתקפה איראנית בסעודיה, ומוכנה להגיב אם איראן אכן תבצע מתקפה. מדוברות המועצה לביטחון לאומי נמסר: "אנחנו מודאגים מתמונת האיומים, ונשארים בקשר רציף עם הסעודים באמצעות הערוצים המודיעיניים והצבאיים. אנחנו לא נהסס להגיב כדי להגן על האינטרסים ועל השותפות שלנו באזור".