רוכב אופנוע נפצע הערב (יום חמישי) באורח בינוני כשהתנגש בחזיר בר בדרך סטלה מאריס בחיפה. הוא פונה לבית החולים כשמצבו יציב, והחזיר מת כתוצאה מהתאונה.
הדיווח על התאונה התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב כרמל בשעה 22:19. החובש אחמד זידאן סיפר כי "הרוכב שכב בשול הכביש בסמוך לאופנוע ובמרחק גדול מהחזיר, כשהוא בהכרה וסובל מחבלות בגפיים. הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני בשטח ופינינו אותו להמשך טיפול בבית החולים כשמצבו יציב".
1 צפייה בגלריה
זירת התאונה עם החזיר בחיפה
זירת התאונה עם החזיר בחיפה
זירת התאונה בחיפה
(צילום: איחוד הצלה כרמל)
סיפור חזירי הבר בעיר חיפה בתקופתה של ראש העיר עינת קליש רותם זכה לפרסום רב בעקבות החלטה אותה קיבלה עם כניסתה לתפקיד, שלא לדלל את חזירי הבר. אלו התרבו ומילאו כמה משכונות העיר. במהלך השנים האחרונות היו מספר מפגשים בין חזירי הבר לתושבים שהסתיימו בפציעות, הן בתאונות דרכים בעקבות התנגשות של נהגים וחזירים והן בעקבות פגיעות של חזירים בהולכי רגל. חלק מאותם מפגשים הסתיימו באשפוז בבית חולים וגם בניתוחים בעקבות שברים בגפיים.
הנהלת העיר חיפה הובילה בשלוש השנים האחרונות, תוך שיתוף פעולה של רשות הטבע והגנים, קו של צמצום גורמים אשר יעודדו את חזירי הבר לעלות מהוואדיות והיערות אל רחובות העיר. פחי אשפה קובעו, והוגברה אכיפה על מאכילי חזירי הבר. בנוסף נבנו גדרות במקומות בהם הבעיה הייתה חמורה יותר.
בחודשים האחרונים כך נודע, פועלת העירייה גם לדילול חזירים סוררים שלגביהם הוחלט כי הם מהווים סכנה לאחר שאיבדו את החשש מבני האדם. נושא חזירי הבר מפלג את התושבים אשר חלקם מבקשים כי ייעשה דילול, בעוד אחרים אינם רואים בחזירים גורם מאיים ומתנגדים בתוקף לפגיעה בהם.
לאורך השנים ישנה גם עלייה בכמות התביעות שהגישו תושבים שנפגעו על ידי חזירי בר נגד עיריית חיפה. גובה הפיצויים שהסכימה העירייה לשלם גם הוא עלה.