1 צפייה בגלריה
אמיר חליפה שחוסל בשכם
אמיר חליפה שחוסל בשכם
אמיר חליפה
אמיר חליפה, איש גדודי חללי אל-אקצא, נהרג במהלך חילופי אש עם כוחות הביטחון בזאוואתא שממערב לשכם. חליפה (24), ממחנה הפליטים אל-עין, היה מבוקש בישראל בשנתיים האחרונות, ומיוחסים לו כמה פיגועי ירי שביצע נגד כוחות הביטחון.
חליפה נהרג מחילופי אש עם כוח מסיירת חרוב, בזמן פעילות מבצעית שהכוח ביצע בשכם. אין נפגעים בקרב החיילים. ממשרד הבריאות הפלסטיני נמסר כי חליפה הגיע לבית החולים רפידיה בשכם עם חבלות קשות בראשו, ובהמשך מת מפצעיו.

ביום ראשון חיסלו כוחות הביטחון שלושה מחבלים פלסטינים סמוך לג'נין שלפי החשד היו בדרכם לפיגוע בטווח המיידי. בתיעוד מהזירה נראים הלוחמים יורים לעבר הרכב שבו שהו המחבלים. ברכב נמצא רובה M-16 ששימש את החוליה.
שלושת המבוקשים נורו למוות ברכבם במהלך פעילות משותפת של הימ"מ, מג"ב וצה"ל בהכוונת שירות הביטחון הכללי. נבדק אם השלושה שחוסלו קשורים לאירועי פח"ע נוספים. אין נפגעים בקרב כוחות הביטחון.
בהודעה משותפת לצה"ל, שב"כ ומג"ב נמסר כי "כוחות הביטחון פעלו להסרת איום מיידי וסיכלו חוליית מחבלים שיצאה ממחנה הפליטים ג׳נין, שהייתה בדרכה לביצוע פיגוע. ראש החוליה שנהרג הוא נאיף אבו סויס, בן 26 ממחנה הפליטים ג'נין, שהיה מעורב בפעילות צבאית נגד כוחותינו ובקידום פעילות צבאית בהכוונת גורמי טרור מרצועת עזה". על מחסניות חברי החוליה הודבקו תמונות של מחבלים מג'נין שחוסלו בעבר.