הראל צוברה מראש העין החליק עם משאיתו על קרח בכביש בצפת, הצליח לעצור אותה לרגע ואז היא המשיכה להחליק והתהפכה על מעקה שמנע את ריסוקה לתוך תהום. בשנייה האחרונה הצליח צוברה לקפוץ מהמשאית והציל את חייו.
צוברה (45), נהג משאית מנוסה כמעט 30 שנה, הגיע אתמול בבוקר (חמישי) לצפת על מנת להוריד סחורה בישיבה בעיר. כאשר הגיע סמוך לישיבה הייתה ירידה קטנה. "נהגתי בעבר בשלג. הכביש היה נראה לי רטוב וחשבתי שמדובר בשלולית, בצד הכביש ועל צמרות העצים היה שלג", שחזר צוברה. "בעודי נוסע בירידה, המשאית התחילה להחליק והבנתי שבעצם הכביש לא רק רטוב אלה יש עליו קרח שלא הבחנתי בו. מיד לחצתי על הברקס".
3 צפייה בגלריה
המשאית שהתהפכה
המשאית שהתהפכה
המשאית שהתהפכה
(צילום: הראל צוברה)
3 צפייה בגלריה
המשאית שהתהפכה
המשאית שהתהפכה
(צילום: הראל צוברה)
3 צפייה בגלריה
המשאית שהתהפכה
המשאית שהתהפכה
(צילום: הראל צוברה)
צוברה הצליח לעצור את המשאית והרים את בלם היד. "פתחתי את החגורה, בעודי חושב מה אני עושה ומודע לכך שמימין למשאית יש תהום בעומק 40-50 מטרים, וחושש שכל תנועה שאעשה תגרום לכך שהמשאית תמשיך להחליק. לפתע המשאית החליקה מעצמה ונטתה ימינה. הבנתי מיד שהמצב לא טוב, פתחתי את הדלת וקפצתי ממנה. המשאית המשיכה להחליק והתהפכה. אני עצמי החלקתי על הקרח כתוצאה מהקפיצה ונפצעתי קל. המשאית התהפכה לעבר התהום, הקבינה שלה נתפסה במעקה בטון קטן בצד הכביש שמנע ממנה להידרדר לתהום".
"פחדתי מאוד", סיפר צוברה. "היה לי נס גדול שהצלחתי לקפוץ בזמן מהמשאית ונפצעתי רק קל, אחרת לא יודע איך היה נגמר האירוע, אם עדיין הייתי במשאית ואם חלילה היא הייתה מדרדרת לתהום. היה לי הרבה מזל ואני עדין מתאושש".
לאחר שצוברה הבין מה קרה הוא הלך למשאית והוציא את התפילין והטלפון הנייד שלו. "התקשרתי לדווח על ההתהפכות. מזל שהמשאית נבלמה במעקה הבטון אחרת לא נראה לי שהיה אפשר לחלץ אותה מהתהום".