מוחמד ומוהנאד מוטאיר, שני אחים פלסטינים בשנות ה-30 לחייהם, נהרגו אמש (שבת) מפגיעת רכב ישראלי בכביש 60, בקטע הדרך בין צומת תפוח לצומת רחלים שבשומרון. נהג הרכב הישראלי נפצע באורח קל.
סמוך לשעה 19:00 אמש התקבל במוקד 100 של המשטרה דיווח אודות התאונה. בוחני התנועה פתחו בחקירת התאונה, ומהחקירה הראשונית עולה כי הרכב הישראלי פגע בשני הפלסטינים בזמן שככל הנראה עמדו במקום חשוך בצד הדרך לאחר שירדו כדי לתקן תקלה ברכב. לפי המשטרה, "בשלב זה החשד הוא כי מדובר בתאונת דרכים, ושנהג הרכב הישראלי התנגש בטעות ברכב".
2 צפייה בגלריה
מוחמד יוסוף מוטאיר ומוהנאד מוטאיר
מוחמד יוסוף מוטאיר ומוהנאד מוטאיר
מוחמד ומוהנאד מוטאיר
מנהל משרד נפת ירושלים במחנה קלנדיה, זכריה פיאלה, האשים שהנהג הישראלי פגע בשניים בכוונה. "שני השהידים, מוחמד ומוהנאד מוטאיר, היו בשכם בהכנות לחתונת אחותם ביום שישי הבא. בזמן שחזרו מתנחל התנגש בהם בכוונה ליד העיירה זעתרה", הוא אמר.
חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו לזירה, בסיוע כוח רפואה של צה"ל, קבעו את מותו של פלסטיני אחד במקום ואת השני פינו במצב אנוש לבית החולים בילינסון בפתח תקווה - שם נקבע מותו בהמשך. נהג הרכב הישראלי, בשנות ה-50 לחייו, פונה במצב קל לבילינסון.
2 צפייה בגלריה
זירת תאונת הדרכים בה נהרגו האחים מוחמד יוסוף ומוהנאד מוטאיר
זירת תאונת הדרכים בה נהרגו האחים מוחמד יוסוף ומוהנאד מוטאיר
זירת התאונה בשומרון
"ראינו שני גברים כבני 30 שוכבים על הכביש סמוך לרכב שנפגע", סיפרו חובש בכיר במד"א אביאל ממליה ופרמדיק מד"א תומר פיין. "אחד היה מחוסר הכרה ללא נשימה וללא דופק עם חבלה רב מערכתית, ביצענו בדיקות רפואיות ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו, הפצוע השני סבל גם הוא מחבלה רב מערכתית קשה, הוא קיבל בשטח טיפול רפואי מציל חיים ופונה על ידי כוח רפואה של צה"ל בניידת טיפול נמרץ לבית חולים במצב קשה, כשהוא מורדם ומונשם. נהג הרכב השני היה בהכרה מלאה וסבל מחבלות קלות ולאחר טיפול בשטח הוא פונה לבית חולים".
אתמול בצהריים רוכבת אופנוע בת 44 נהרגה בהתנגשות עם רכב בדרך משה דיין בחיפה. צוותי מד"א פינו אותה תחילה במצב קשה לבית החולים רמב"ם בעיר, אך שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותה. בוחני התנועה של משטרת ישראל פתחו בחקירת נסיבות התאונה.
פורסם לראשונה: 23:59, 17.12.22